כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מצוקת דיור? המקומות שישלמו כדי שתבואו לגור

בצל מחירי הנדל"ן המאמירים בארץ, אספנו לכם כמה מקומות בעולם היפה שסביב שיהיו מוכנים לשלם לכם כדי שתבואו • בכיף

מול כל היופי הקסום הזה, ובחינם. מפלי הניאגרה (צילום: חיים טוויטו)
מול כל היופי הקסום הזה, ובחינם. מפלי הניאגרה (צילום: חיים טוויטו)



מצוקת הדיור בארץ היא בהחלט משהו בלתי נסבל. אני אישית מכירה כמה זוגות שמשלמים טבין ותקילין בשביל האפשרות המלבבת לגור בחור עכברים ירושלמי, או באחת העגלות בחדר המדרגות שלנו.

אחרי שתקראו את הכתבה הזו חשבו אולי שזה די טיפשי לשלם כל כך יקר, להיחנק, רק בשביל לגור בציביליזציה... מה דעתכם לעשות שליחות במקומות שישלמו ל נ ו עבור השהות? להלן כמה ערים יפות בהחלט, שכל כך תשמחנה שתעברו לגור בהן, שישלמו לכם עבור זה.

מחוז ססקצ'ואן, קנדה (saskatchewan): המחוז הזה נראה לקוח ישרות מהנוף אותו מתארת אן שרלי האסופית הקנדית המפורסמת. דא עקא, שבשנים האחרונות המקום סובל ממחסור באנשים צעירים ומשכילים שיסייעו לפיתוחו. זאת, כיוון שרבים מאלו שנוסעים ללמוד באוניברסיטאות בערים אחרות, לא שבים אל ביתם ועוזבים את ססקצ'ואן לתמיד.

קרן מיוחדת מציעה לבוגרי תואר שני שסיימו את לימודיהם בשנת 2010 או מאוחר יותר, מלגה על סך 20,000 דולר שתמורתה יתחייבו להתגורר באזור ולעבוד בו במשך 7 שנים.

דטרויט, מישיגן, ארצות הברית (Detroit): לא ייאמן! העיר הגדולה ביותר במדינת מישיגן, שהיא גם בירת תעשיית הרכב האמריקאית, הוקמה בשנת 1701 ובשנות ה-50 הייתה העיר החמישית בגודלה בארצות הברית, דועכת והולכת בעקבות התחרות עם יפן ובתוספת מהומות שונות. מספר התושבים בה הידלדל ב35%.

הרשות המקומית, שהחליטה שהיא מעונינית בהפרחה מחדש של ה'שממה', החליטה ליזום תכנית שנקראה בשם "אתגר דטרויט", ובה מוצעים 2500 דולר בחודש לבעלי מקצועות שונים שיבחרו לעבוד בה.

אלסקה, ארה"ב (Alaska): אנחנו אולי אוהבים שלג, אבל יש אנשים שרק המחשבה עליו מתסכלת אותם. למשל מי שנולד וגדל באלסקה, מסתבר, שמעדיף לגדול ולעזוב את המקום לטובת מחוזות חמים יותר. שאוכלוסיית אלסקה נמצאת בירידה ועזיבה של בעלי מקצוע שונים מקשה על ניהול חיים מיטבי, הוקמה קרן ממשלתית שמטרתה להעניק תשלום חודשי קבוע עבור אלה שיעברו לאלסקה ויחיו בה לפחות במשך שנה אחת.

מפלי הניאגרה, ניו יורק, ארצות הברית: הפתעה נוספת ברשימה! אחד מהמקומות המתויירים, המוכרים והיפים ביותר בעולם ובכל זאת, הרשויות מציעות לסטודנטים באוניברסיטאות שנטלו הלוואה על מנת לשלם על לימודיהם, לבוא להתגורר באחת הנקודות המרהיבות בתבל וגם לקבל החזר מלא של ההלוואה, וליהנות ממקום עבודה מובטח בחברות הממוקמות באזור המפלים במשך שנתיים מרגע סיום לימודיהם.

פונגה, אסטוריה, ספרד (Ponga): עיירה יפהפיה, ירוקה וחלומית. שכל הבעיה שלה היא שרחוקה מהמולת הכרך. ראשי פונגה מעוניינים למשוך אליהם זוגות צעירים במטרה שיקימו משפחות במקום ויכו שורשים, והכריזה כי כל זוג שיעבור להתגורר בתחומיה יקבל מענק על סך 3,000 יורו, וכמו כן יקבל 3,000 יורו נוספים בעבור כל תינוק שייוולד להם בתקופת השהות בה.

אוטרכט, הולנד (Utrecht): אחרונה חביבה ודודבנית בהחלט היא אוטרכט היפה, שלמעשה, איננה זקוקה ליחסי ציבור כדי שיגורו בה, אך בכל זאת, מי שיבחר להתגורר בה, כולל התושבים החיים בה כיום, יזכה לסכומי כסף לא מבוטלים לאור ניסוי בתחום ההתנהגות החברתית שמתקיים בה.
בניסיון להבין כיצד מגיבים אנשים לתמריצים יחולקו תושבי העיר למספר קבוצות שיקבלו קצבאות של כ-1,000 דולר, ואילו לאחת מהן תתאפשר תוספת של סכום נוסף בתמורה לפעילות התנדבותית. הניסוי יתחיל בראשית שנת 2017 וטרם ניתן לשער מה יהיו תוצאותיו, אך אין ספק שעצם קבלת המענק ישפיע על התושבים לחיוב.
ניאגרה מצוקת דיור מלגת מגורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד