ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

שישה פטנטים מעולים להתמודד עם היובש

היובש משגע אתכם? הנה כמה מוצרים טבעיים שיוסיפו לכם לחות נעימה בימים הללו - עד שהגשם סוף סוף יבוא

יובש נורא, מציק ומגרד
יובש נורא, מציק ומגרד



"אמא מגרד לי כל הגוף", משפט שאנחנו שומעים הרבה בימים האחרונים, חשמל סטטי, פריחות יובש, שפתיים סדוקות, כל אלו תוצאה של מזג האוויר המוזר, היבש והנורא שהביא לשרפות, ומבעיר גם את העור שלנו בגירודים. דומה שאין מישהו שלא סובל מעור יבש לפחות במקום כלשהו בגוף.

מה עושים?

עיסוי בשמן זית - מלך מלכי השמנים, הוא שמן הזית. אל תחששו מהריח. מרחו שמן זית במקומות הסובלים מיובש, ועסו בעדינות. השמן המופלא הזה מכיל נוגדי חמצון וחומצות שומן בריאות אשר מועילים לעור. ביכולתו להחליק את העור היבש, וניתן להשתמש בו על כל הגוף. תוכלו להתקלח חצי שעה אחר כך, וכך לשטוף מעליכם את הריח הנלווה בעזרת סבון ריחני.

יוגורט - יוגורט הוא דבר רב תכליתי. מלבד היותו בריא ומרחיק חיידקים ובעל מרקם מופלא וקטיפתי, הוא גם תכשיר מעולה למניעת בריחת לחות מהעור, מכיוון שהוא עשיר בנוגדי חמצון ויש לו מאפיינים אנטי-דלקתיים, אשר עוזרים להחליק עור יבש ולמנוע גירודים. מרחו יוגורט על העור היבש, השאירו אותו עליו במשך 10 דקות ושטפו אותו במקלחת.

אמבטיית החלב של קליאופטרה - קליאופטרה ומלכים אחרים היו טובלים באמבטיות חלב, ולא בכדי.
לחלב יש תכונות אנטי-דלקתיות שעוזרות להיפטר מעור יבש ומגרד. בנוסף, החומצה הלקטית שמצויה בו יכולה לעזור להיפטר בקלות מתאי עור מתים, אשר גורמים ליובש מוגבר אף יותר.
אנחנו לא נגזים, אבל כדאי לטבול מטלית בחלב קר ולהעביר אותה על גבי העור היבש במשך 5-7 דקות, ולאחר מכן להעביר מטלית רטובה במים פושרים על האזור.

דבש ניגר - מרחו דבש, הנחשב לאחד מחומרי הלחות הטבעיים המומלצים ביותר לשימוש על הגוף, והשאירו אותו שם עשר דקות לפני שתשטפו. הדבר הינו אנטימיקרוביאלי, מכיל נוגדי חמצון, ביכולתו למנוע בריחת לחות מהגוף ובנוסף יש בו ויטמינים מקבוצת B אשר עוזרים לשמור על לחות העור.

אבוקדו - מעכו אבוקדו ועסו אותו לתו העור היבשושי למשך רבע שעה. האבוקדו מלא בחומצות שומן, ויטמינים ונוגדי חמצון שמעשירים את העור בחומרים הנחוצים לו. תכולת ויטמין A הגדולה שבו מסייעת לתקן נזקים שונים בעור ולהחזיר לו את התחושה החלקה שלו.

חומץ - לחומץ יכולות מופלאות מאין כמותן. אם אתם סובלים מסדקים בעור, יתכן שאפילו קרם לחות כבר לא יעזור לכם, אבל חומץ רגיל יעשה נפלאות. החומץ גם מסייע לזרז תהליך של ריפוי פצעים בשל היכולות האנטימיקרובליות שלו, אשר עוזרות למנוע מהסדקים לפתח זיהומים במקרה שהם הופכים לפצעים. ערבבו 2 כפות מים עם 2 כפות חומץ, טבלו מטלית בתערובת והעבירו אותה על העור היבש והסדוק במשך 10-15 דקות, 3 פעמים ביום.
יובש מזג אוויר גשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד