כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צרפת: מועמד הימין הנבחר התבטא בעבר נגד יהודים

צרפת - פרנסואה פיון נבחר למועמד הימין לנשיאות ובקרב היהודים רגשות מעורבים

שר הניצחון בפריז, צילום: פלאש90
שר הניצחון בפריז, צילום: פלאש90

ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון נבחר אתמול (א') למועמד מפלגת הימין לנשיאות, ויתמודד על נשיאות צרפת מול מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן.

פיון זכה ב-67 אחוזים מהקולות בסיבוב השני של הפריימריז, ואילו יריבו אלן ז'ופה, ראש הממשלה לשעבר, קיבל רק 31.6 אחוזים בתום ספירת כ-80 אחוזים מ-10,228 הקלפיות. מיד עם היוודע תוצאות הבחירות טלפן ז'ופה לפיון ואיחל לו ניצחון בבחירות לנשיאות בחודשים אפריל (סיבוב ראשון) ומאי (סיבוב שני).

הידיעה על נצחונו של פרנסואה פיון התקבלו ברגשות מעורבות. בראיון שהעניק פרנסואה לתחנת הרדיו Europe1 הגדיר פרנסואה את הקהילה היהודית בצרפת כקהילה שאינה מקימת את חוקי המדינה, בראיון הוא אמר - "אנו צריכים להילחם בקנאות הזאת ואנו צריכים לעשות זאת כפי שעשינו בעבר. נלחמנו בסוג של קנאות קתולית ונלחמנו נגד הרצון של יהודים לחיות בקהילה שאינה מכבדת את החוקים של הרפובליקה הצרפתית".

דבריו של פרנסואה עוררו תגובות קשות בקהילה היהודית, ופיון מיהר לכתוב בעמוד הפייסבוק שדבריו הוצאו מהקשרם - "מעולם לא התכוונתי לפקפק בקשר של הקהילה היהודית לערכים המשותפים שלנו ולכיבוד של חוקי הרפובליקה", הוא כתב.

סשה גוזלן, ראש איגוד הסטודנטים היהודיים (UEJF) כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "הדברים המפתיעים הללו מעלים תהיות לגבי האופן שבו מגדיר פיון קיצוניות. ה- UEJF תוהה לאיזו תקופה מתייחס פיון כשהוא אומר שיהודים סירבו לציית לחוקי הרפובליקה הצרפתית, אם לא לתקופה של משטר וישי (הממשלה שפעלה בזמן מלחמת העולם השנייה ושיתפה פעולה עם גרמניה הנאצית), אז אולצו היהודים להסתתר ולשאת טלאי צהוב".
שער הניצחון פריז בצרפת פרנסואה פיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד