כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כינוס השלוחים ננעל, והמדינה ה-50 של ארה"ב קיבלה שליח

דקוטה הדרומית - האחרונה במדינות ארה"ב שעדיין לא היה בה שליח בערב ההצדעה החגיגי לסיום הכינוס העולמי של שלוחי חב"ד, זכתה למינוי חדש - דור שלישי של שלוחים

כינוס השלוחים ננעל, והמדינה ה-50 של ארה"ב קיבלה שליח
שימי קוטנר, COL

בערב ההצדעה החגיגי לשלוחי חב"ד, שנערך אמש (ראשון) בהאנגר עמק במזח 8 בניו יורק, הוכרז על יציאת משפחת שלוחים למדינה ה-50 ממדינות ארה"ב, ובכך פרושים שליחי חב"ד לכל מדינות ארה"ב.

המדינה האחרונה, שבה עדיין לא היה שליח חב"ד, היא דקוטה הדרומית. במדינה כולה חיים פחות ממיליון תושבים, ומספר היהודים המתגוררים בה, על-פי הנתונים הרשמיים, הוא כאלף ומאתיים.

על השליח החדש לדקוטה הדרומית הכריז הרב משה קוטלרסקי יו"ר כינוס השלוחים העולמי, לקול תשואות הקהל של כששת אלפים איש, שנאספו לערב ההצדעה החגיגי.

השליח החדש הוא הרב מנחם מענדל אלפרוביץ', שהוזמן לפתוח את ערב ההצדעה החגיגי בדבר תורה על פרשת השבוע. השליח הצעיר סיפר כי בביקורו המקדים במדינה בחג הסוכות האחרון גילה יהודים רבים שאינם מופיעים ברישומים, ולהערכתו יש במדינה הרבה יותר יהודים מההערכה הראשונית.

הרב אלפרוביץ הוא דור שלישי של שלוחים. סבו, הרב שלום דובער שמטוב, הוא השליח הראשי במדינת מישיגן, ולמעשה הוא השליח הראשון של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל בארצות הברית. עכשיו נכדו עושה היסטוריה וסוגר את רשימת מדינות ארה"ב הקיימות על מפת שליחות חב"ד.



הנואם המרכזי בכינוס היה מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב. בנאומו סיפר על קשריו עם הרבי מליובאוויטש ועל שליחויות עלומות בברית המועצות וכדומה. "אמרו על הרבי שהוא היה היהודי המשפיע ביותר במאה העשרים", אמר הונליין, "אבל זה לא מדוייק. הרבי הוא היהודי המשפיע ביותר גם במאה העשרים ואחת".

ערב ההצדעה הענק הסתיים בריקוד המסורתי הסוחף של אלפי השלוחים ותומכיהם ב"מארש השלוחים" החסידי, שאחריו יצאו האלפים אל הלילה הניו-יורקי הקר, בדרך חזרה איש איש לעירו ולארצו.











































































































































כינוס השלוחים דקוטה הדרומית הרב משה קוטלרסקי שליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד