כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יוצא לדרך חדשה: דודי סתר בקליפ וראיון • צפו

דודי סתר, יוצר מוכשר ונגן מולטי אינסטרומנטלי, לא חשב בעבר שכך תראה הקריירה שלו • אחרי שניגן באינספור הרכבים, יוצא סתר לקריירה עצמאית, משחרר סינגל - קליפ חדש ומעניק ראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' • מלא השראה

דודי סתר. צילום: יח"צ
דודי סתר. צילום: יח"צ

אחרי שנים ארוכות בהן היה חלק מהרכבים שונים ומגוונים, היוצר ונגן הגיטרה הכישרוני דודי סתר מתחיל פרק חדש בחייו ופוצח בקריירה עצמאית. סתר, עד לאחרונה חלק אינטגראלי מתזמורתו של יוני אליאב, עבד בעבר, ועדיין ממשיך, יחד עם האמנים מהשורה הראשונה במוזיקה היהודית - חסידית.

בימים אלה משחרר סתר סינגל - קליפ אינסטרומנטלי מושקע במיוחד "spring song" (שיר האביב), בו מוכחות יכולות הנגינה שלו על הגיטרה בצורה מעוררת הערצה. סתר הוא לא רק נגן גיטרה מוכשר: הוא מנגן אף על כלים נוספים, ואת הסינגל החדש הוא הפיק מתחילה ועד סוף: לחן, ביצוע, עיבוד והקלטה. בנוסף, סתר עובד בימים אלו על חומרים נוספים שעשויים לראות אור בקרוב. בראיון מיוחד ל"בחדרי חרדים" מספר נגן הגיטרה המוכשר מעט על הדרך שעשה עד כה, החיבור לסגנון המוזיקה שלו, ועל העתיד.

מה היא המוזיקה עליה גדלת בילדותך?

"גדלתי על מוזיקת רוק - רוק כבד, וממילא המוזיקה היהודית בכלל והחסידית בפרט לא היו רלוונטיות עבורי", אומר סתר. "כך זה היה, וכך חשבתי שזה יישאר".

מתי התחברת למוזיקה היהודית - חסידית?

"כששמעתי את נגן הגיטרה אבי סינגולדה מנגן בדיסקים של הנפלאים של דדי גראוכר בסוף שנות התשעים, המוזיקה דברה אלי ומשם, בעצם, התחיל להיות חיבור, אחרי התיכון הלכתי לישיבה גבוהה והתרכזתי בלימוד בלבד", ממשיך סתר. "האור של התורה השפיע, חדר ועידן את נשמתי, ומהמנגינות האגרסיביות והפסימיות של הרוק הכבד יצאו דברים יותר מעודנים - יותר מז'ורים ופחות מינוריים".

מה מיוחד בקליפ החדש שיצא זה עתה?

"השיר הנוכחי שפרסמתי הוא דוגמא לזה, לקטע עוצמתי ורוקיסטי ומצד שני עם יופי ומז'וריות, וזו הסיבה שהיה לי חשוב שהקליפ יצולם במקום פתוח, בו יהיה בו חיבור לעיר, אבל לא פחות מכך - לשמים. בעולם של יצירה מאוד מסחרית ותכליתית רציתי להוציא משהו מקורי וייחודי משלי - כי פשוט זו האמירה שלי! ובלי הרבה פרסום, אני שמח לראות שהקטע תופס חזק (כ-3500 צפיות ביום הראשון) ובעיקר שאנשים נהנים ממוזיקה טובה".

מה מחכה לנו ממך בהמשך הדרך?

"בעזרת ה' בהמשך ובקרוב אני מתכונן להוציא חומרים מקוריים עם שירה, כאשר הגיטרה תתפוס שם חלק משמעותי ומכובד. יש למה לצפות".



קרדיטים:
הולחן עובד והוקלט ע"י דוד סתר
מיקס ומאסטרינג: יניב בלאס
צילום: יהודה רוזן
צילומי אולפן: קורל סטודיו
עריכת וידיאו: אלימלך פלאם
דודי סתר גיטרה spring song שיר האביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד