י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

במר"צ התקפלו והרב קרים יחל לכהן כרבצ"ר

אחרי שענה לבית המשפט על האמירות שצוטטו בשמו, הודיעו העותרות נגד מינויו של הרב אייל קרים כי הן מוותרות על המשך בירור ההליך

הרב אייל קרים. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
הרב אייל קרים. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

פרשת הרב קרים באה לסיומה: הרב המיועד לכהן בתפקיד הרב הצבאי הראשי, השיב לבית המשפט באופן מפורט בסוגיות ובטענות שהועלו נגדו על ידי מר"צ, ותשובתו התקבלה על ידי הצדדים.

לאור תצהירו של אל"מ הרב אייל קרים, המיועד לתפקיד הרב הצבאי הראשי בצה"ל, העותרות יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג ציינו לבית המשפט כי הן סבורות שהעתירה השיגה את מטרתה וכי בנסיבות אלה הן לא יעמדו על המשך בירור ההליך - כך שהרב קרים ימונה לתפקיד.

טקס החלפת הרב הראשי לצה"ל יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 17:30 באולם הכנסים במחנה רבין (קריה).

הרב קרים התייחס בתצהירו לאמירותיו בכל אחת מהסוגיות שנזכרו בעתירה נגדו, ופירט את עמדתו ההלכתית והערכית. את תצהירו פתח הרב קרים באמירה שטעה כאשר השיב בקצרה ובתמצית על שאלות מורכבות שיש בהן יותר מעמדה הלכתית אחת, וכן שטעה כשלעיתים לא ניסח את דבריו באופן מדויק והיו מי שנפגעו מהם. "על פגיעה זו כבר כתבתי ואמרתי שהנני מתנצל בפה מלא", נאמר בתצהיר.

בנוסף, ציין הרב קרים כי חלק מהדברים נאמרו במסגרת דיון תיאורטי בהבנת פרשייה בתורה, שיישומם במציאות המודרנית בצה"ל מופרך מן היסוד. הוא ציטט מדברי שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, מנחם אלון ז"ל, מהם הוא למד כי ככלל חובה לדון בכל מקורות התורה וההלכה, אך בה בעת להסיק לימינו ולשעתנו את המסקנות הנכונות. את תצהירו הוא מסיים בכך שעמדתו והשקפתו היא "שיש לנהוג כלפי כל אדם באשר הוא באופן שוויוני, מכבד ומקרב".

ביום רביעי בשבוע שעבר אמור היה להתקיים טקס החילופין בו יסיים הרבצ"ר הנוכחי רפי פרץ את תפקידו לטובת הרבצ"ר המיועד אייל קרים, אולם בג"צ הודיע בתחילת שבוע שעבר כי הוא מעכב את כניסתו של קרים לתפקיד עד שיגיש תצהיר לפיו הוא חוזר בו מדבריו שאמר בענייני מלחמה.
אייל קרים רב צבאי ראשי מינוי עתירה יפת תואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד