כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בלעדי: טון וחצי מספרי הרב ברלנד הובאו מדרום אפריקה לישראל

חסידי 'שובו בנים' כבר נערכים ליום שאחרי שחרורו של הרב, ובין השאר פתחו באיסוף הספרים שליוו אותו במסעותיו • בחבילה הראשונה - לא פחות מטון וחצי של ספרים, שהועברו למיון ולאכסון בירושלים הסיפור המלא בפרסום ראשון

בלעדי: טון וחצי מספרי הרב ברלנד הובאו מדרום אפריקה לישראל

טון וחצי מספריו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים שהורשע במעשים חמורים, הגיעו בימים האחרונים לנמל אשדוד מדרום אפריקה. מדובר בחלק בלבד מתוך כעשרה טון ספרים המפוזרים במדינות ברחבי העולם, בהן שהה הרב בשנים האחרונות, כחלק ממסע ההימלטות שלו ממדינת ישראל, כשהיה מבוקש להסגרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עסקני שובו בנים פתחו בתקופה האחרונה במבצע מורכב במיוחד, לאסוף את אלפי ספריו של הרב ברלנד שמפוזרים במדינות ברחבי העולם, ביניהם מרוקו, הולנד, דרום אפריקה ועוד.

במהלך מבצע איסוף הספרים, נעזרו עסקני שובו בנים ביהודים מקומיים מכל מדינה, ובין השאר בשליחי חב"ד המקומיים, שעזרו לאסוף את הספרים, לארוז אותם ולשלוח אותם בספינה לישראל.

כאמור, בימים האחרונים הגיעו חלק מהספרים של הרב בקונטיינרים לנמל אשדוד. כאשר חסידי הרב נרתמו בהמוניהם לנסוע לנמל וליטול חלק באיסוף הספרים. כעת, העוסקים במלאכה עמלים לסדר את הספרים בבית הרב בירושלים - כהכנה לקראת יציאתו מבית הסוהר. (במידה וינכו לו שליש, צפוי הרב ברלנד להשתחרר בערב פסח. ובאם לא, חצי שנה לאחר מכן).

חסידי הרב מציינים בפני בחדרי חרדים כי גם היום נמצאים אצל הרב באופן קבוע בתא המעצר מאות ספרים אותם נאלצים להחליף מידי פעם מפאת חוסר מקום, וכי שאר הספרים של הרב שמפוזרים במדינות ברחבי העולם, יגיעו בתקופה הקרובה לישראל.

העסקן הרב ברק ברבר, העומד מאחורי המבצע המורכב של איסוף והבאת ספרי הרב ברלנד לישראל, אומר לבחדרי חרדים: ״מדובר בעבודת נמלים מורכבת במיוחד, שעולה המון כסף, כשראיתי עד כמה הספרים בדמו של הרב, נרתמתי לעניין ודאגתי לזה למרות הטירחה הגדולה והעלות הגבוהה".

לדברי ברבר, ״זו הייתה לוגיסטיקה מטורפת עם עלות גבוהה מאד. היה צריך לקחת חברת הובלות מקומית שתעביר את הספרים לספינה, ואין לישראל ספינות ישירות מיוהנסבורג. אז היה צריך לקחת ספינה מיוחדת שאוספת סחורה מכמה מדינות. וזה היה תקוע כמה שבועות, עד שהצלחנו לגייס את מלוא הסכום״.

ברק מציין כי לרוב הספרים אין מקום בבית הרב בירושלים, מאחר וישנם אלפי ספרים. וכעת מחפשים מקומות בהם יוכלו לאכסן את הספרים.









ספרים הרב אליעזר ברלנד טון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד