כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הסערות הבאות: הסדרה, מואזין וגיל הרך

יום רביעי הקרוב צפוי להיות יום עמוס במיוחד על חברי הכנסת, ועל פי ההערכות, מחכה להם לילה לבן • "בחדרי חרדים" עושה סדר עם הסערות הפוליטיות הצפויות בקרוב: חוק ההסדרה, חוק המואזין וחוק חזקת הגיל הרך

ראש הממשלה בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (מרים אלסטר, פלאש 90)

יום רביעי הקרוב צפוי להירשם כיום עמוס על חברי הכנסת ועל פי ההערכות מחכה להם לילה לבן. "בחדרי חרדים" עושה לכם סדר עם הסערות הפוליטיות הצפויות בימים הקרובים.

הדרמה המרכזית צפויה להתרחש סביב חוק ההסדרה שיעלה להצבעה לקריאה ראשונה, זאת לאחר דיונים רבים שהתקיימו בוועדה המשותפת בהובלת ועדת החוקה. כעת, עדיין קיימים חילוקי דעות משמעותיים בקואליציה, בין סיעת כולנו שמתנגדת נחרצות לסעיף 7 הדורש להחיל את החוק רטרואקטיבית בכך שהוא ייתן מענה גם לעמונה. מנגד - הבית היהודי מתנגדת ודורשת גם את עמונה.

בנוסף, לאחר הסרת הערר של שר הבריאות יעקב ליצמן גם חוק המואזין צפוי לעלות ברביעי להצבעה טרומית. כזכור, החוק זכה לתמיכת הממשלה בוועדת השרים לחקיקה ואף לתמיכה ודחיפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהמשך, באופן מפתיע, הודיע ליצמן על הגשת ערר, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'. בהמשך הוא הסיר את הערר לאחר שסוכם שהחוק לא יפגע בצופרי השבת.

חוק נוסף השנוי במחלוקת יעלה להצבעה טרומית ברביעי: חוק חזקת הגיל הרך של ח"כ יואב קיש, שרשם התנגדות חריפה מצדן של הח"כיות שולי מועלם, רחל עזריה וחברות כנסת נוספות מהקואליציה.

בנושא הזה צפויים לעלות להצבעה שני חוקים סותרים, של קיש ושל מועלם - חוקים שיתמזגו לאחר הסכמה בוועדות.
חוק המואזין חוק ההסדרה חזקת הגיל הרך קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד