י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האזינו • חכם שלום: "עשיתי רק מה שהרב שך הורה"

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון חכם שלום כהן, מסר דברי מספד במלאת השבעה לפטירת הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, ראש ישיבת 'אור ברוך', שנפטר ביום היארצייט של מורו ורבו מרן הרב שך זצ"ל. הגר"ש כהן חשף כי היה מתנהל רק לפי הוראות של הרב שך זצ"ל • האזינו

חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן
חכם שלום כהן. צילום: יעקב כהן

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון חכם שלום כהן, מסר דברי מספד במלאת השבעה לפטירת הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, ראש ישיבת 'אור ברוך' ומראשי ארגון 'מרביצי תורה ספרדים', שנפטר ביום היארצייט של מורו ורבו מרן הרב שך זצ"ל.

בדבריו העלה זכרונות מהגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, שהיה ר"מ בישיבת 'פורת יוסף', ועל מסירת השיעורים שלו: "הוא היה עמל תורה. זה אדם לעמל יולד, פירושו של דבר לעמל לא עמל של שעה שעתיים - כל הזמן, הוא עמל מהבוקר ועד הערב יום ולילה. אם אתה ראית דוגמה מהרב שלך איך שהוא עמל לסדר את הדברים בשביל להבין את הדברים לעומקם של הדברים, למה לא תשאף להיות כמוהו".

בדבריו חשף חכם שלום פרטים על הקשר שלו עם הרב שך זצ"ל: "אני פעם הלכתי לרב שך. שלחו לנו לכל הישיבות 'מה זה שאתם עושים חופש בחודש ניסן מראש חודש ועד ראש חודש, אחרי אסרו חג תפתחו את הישיבה'. לא יודע מי המעירים האלו. הלכתי לרב שך לשאול אותו. אני ברוך ה' לא זזתי בהוראות, הייתי צעיר לימים, לא זזתי רק מה שהורה לי הרב שך ככה עשיתי, לא זזתי בלעדיו בכל השטחים - הן הציבוריים והן הישיבתיים. הלכתי לשאול אותו, אמר לי 'תגיד להם שקודם יחזקו את שישי ושבת ושלא יעשו את השבוע רק חמישה ימים ולא שבעה ימים ואחר כך ידאגו לחודש ניסן'".



"הוא היה איש אמיתי, איש שמסתכל על כל השנה לא איש שמסתכל על... ברוך ה' אני קיבלתי ממנו ואני אומר שבעה שיעורים בשבוע, גם ביום שישי ושבת, בהלכות שבת ובמנחת חינוך. ביום שישי מגיעים מבחוץ שלושים אברכים לשמוע חוץ ממי שבישיבה, וגם ביום שבת יש כאלו שהיו באים לעיר העתיקה לשמוע ברוך ה' יושבים חוזרים על השיעורים את זה קיבלתי מהרב שך קרוב לשישים שנה ככה אני נוהג".

העצרת בישיבת 'אור ברוך'












חכם שלום כהן הרב שך רבי גבריאל טולידנו הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד