כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פצוע הפיגוע ל'בחדרי': "העונש למחבל - בדיחה"

כשנה לאחר פיגוע הדקירה סמוך לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בו נדקר אבי לנדאו חסיד חב"ד, בית המשפט המחוזי בלוד גזר 16.5 שנות מאסר בפועל על המחבל תאמר ורידאת. פצוע הפיגוע, אורי לנדאו חסיד חב"ד, מספר ל"בחדרי חרדים" על התחושות עם היוודע גזר הדין: "העונשים למחבלים בדיחה. הוא יכול להשתחרר בעוד חצי שנה בעסקה"

אורי לנדאו
אורי לנדאו

כשנה לאחר פיגוע הדקירה סמוך לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בו נדקר אבי לנדאו חסיד חב"ד, בית המשפט המחוזי בלוד גזר מוקדם יותר היום 16.5 שנות מאסר בפועל על המחבל תאמר ורידאת, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 100 אלף ש"ח לפצוע.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מספר לנדאו על תחושותיו עם היוודע גזר הדין. "אני לא מתעסק בזה, זה לא אכפת לי כל כך, אבל אפשר לומר שזה כואב" הוא אומר. "ברור שאני שמח שהוא נכנס לכלא, אבל במדינת ישראל הכל כבר מייאש, אתה לא יודע מה יהיה מחר. המחבל יכול להשתחרר בעוד חצי שנה באיזה עסקת שחרור מחבלים, לכן אני אדיש בעניין".


עד ראייה מדבר לאחר הפיגוע (צילום: עקיבא וייס)

לדבריו, "כל העונשים שנותנים היום למחבלים נהפכו לבדיחה אחת גדולה. הייתי בטוח שהוא יקבל יותר שנים בכלא, אבל אחרי הכל אני מרגיש טוב כיום, לא אכפת לי ממנו".

על החזרה לשגרה מאז הפיגוע הוא מספר: "ברוך השם ממשיכים בחיים. מאז הפיגוע אני מעריך את החיים יותר, יש פה ושם עדיין חרדות וחששות, זה עדיין רודף אותי, אבל בסך הכל השתקמתי ברוך השם בסדר".

עם זאת, נראה שיש כמה דברים שבכל זאת השתנו באורח חייו: "כשאני הולך ברחוב אני מדי פעם מסתכל לצדדים וחושש כל הזמן שיבוא אחד מאחורה וידקור אותי. בנוסף, אני מעדיף לשהות כמה שפחות במקומות הומי אדם. פעם הייתי נוסע המון בתחבורה ציבורית, אבל מאז הפיגוע תחבורה ציבורית ואני כבר לא".

לסיום אומר לנדאו ל'בחדרי חרדים': "אנשים שואלים אותי אם אני מרוצה מהפיצוי של 100 אלף שקל שישלם לי המחבל. אני עונה להם שהמחבל לא ישראלי וידוע שהאכיפה לא תתבצע כמו שצריך. אני לא מאמין שאנשי ההוצאה לפועל ילכו עד לבית שלו בחברון. אני לא בונה על הכסף כלל".
אבי לנדאו מחבל פיגוע תאמר ורידאת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד