י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הבחורים זעקו ובכו לגר"ש אוירבעך: "הרב גוזר עלינו מוות לכל החיים" • האזינו

המחלוקת בין ה'נחומיסטים' ל'שמידעיסטים' בישיבת גרודנא, המשויכת לפלג הירושלמי, מגיעה לשיאים חדשים • בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' נשמעים הבחורים מתחננים בבכי לגר"ש אויערבך לאשר להם לעבור ישיבה: "הרב גוזר עלינו מוות לכל החיים"

הבחורים זעקו ובכו לגר"ש אוירבעך: "הרב גוזר עלינו מוות לכל החיים" • האזינו
יעקב לדרמן, פלאש 90

המחלוקת בין פלג ה'נחומיסטים' לפלג ה'שמידעיסטים' בישיבת גרודנא באשדוד, המשויכת לפלג הירושלמי בראשותו של הגאון רבי שמואל אויערבך, מגיעה לשיאים חדשים.

בהקלטה שהגיעה לידי "בחדרי חרדים" נשמעים תלמידים המשתייכים לפלג ה'נחומיסטים', שעדיין לומדים בישיבה בהנהגתו של הרב משה שמידע, מתחננים בבכיות וזעקות לגר"ש אויערבך לאפשר להם לעבור לישיבה בנהגתו של הרב נחום רוזנבלט, זאת מאחר וכידוע, הרב אויערבך תומך בפלג ה'שמידעיסטים'.



כאמור, הבחורים מתחננים בבכי של ממש לקבל אישור לעבור לישיבה. אלא שהגר"ש לא מתרגש מהדברים ומורה להם להישאר בישיבה בהנהגתו של הרב שמידע.

בהקלטה נשמע הרב מורה לבחורים שלא ללכת לישיבתו של הרב רוזנבלט ואומר להם כי "אלו שמסיתים לכך צריכים לבקש מחילה מהרב קרלינשטיין. צריך לשמוע בקולו, יש לו חכמה, דעת זקנים, אם תשמעו בקולו יהיה לכם הרבה הצלחה".

במקום מתפתחות צעקות, בכיות וויכוחים, כאשר במהלך ההקלטה נשמעים כל הזמן בכיות ואחד הבחורים זועק: "הראש ישיבה גוזר עלינו מוות לכל החיים".

בחור נוסף נשמע זועק: "זה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה".

כאמור, למרות התחנונים, הבכיות והזעקות, הגר"ש אויערבך נותר איתן בדעתו ולא אישר לבחורים לעבור ישיבה. "המעלה של האדם זה גם כן להיות נכנע ולשמוע דעת זקנים. אם תשמעו אז תצליחו. הרבה ברכה והרבה הצלחה. ברכה מרובה" אומר הרב לבחורים.

הרב אויערבך שב וציין במהלך כל ההקלטה כי מי שימשיך בישיבה יצליח ובירך אותם ב"ברכה והצלחה", אך לבסוף הוסיף: "אין לי כוח אליכם".
הרב אויערבך נחומיסטים שמידעים ישיבת גרודנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד