כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדרמה שמאחורי הקלעים סביב חוק שילוב חרדים במשרדי הממשלה

יו"ר דגל התורה משה גפני, שהבטיח לחרדים העובדים כי הוא נציגם בכנסת, עושה מאמצים עליונים על מנת לאשר עוד היום את חוק ההעדפה המתקנת לחרדים בשירות הציבורי • השר אלקין הטיל וטו בגלל מחלוקת עם שרת המשפטים - כל הפרטים

גפני ואלקין, (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)
גפני ואלקין, (צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

בעוד שהתקשורת עסוקה הבוקר (שלישי) בחוק ההסדרה ובחוות הדעת החדשה של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט - מתחת לפני השטח יירשם רגע משמעותי ביחסי המפלגות החרדיות עם הקואליציה ושרי 'הליכוד'.

לאחר מריחות ועיכובים רבים, הבוקר עולה הצעת חוק "ייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי" של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב - לדיון בוועדת החוקה לקראת העברת החוק לקריאה שניה ושלישית.

החוק שבא לחייב את המדינה לשלב חרדים בחברות ממשלתיות מעוגן בסעיף ברור בהסכם הקואליציוני, אולם למרות זאת עד כה הוא לא קודם מעבר לקריאה ראשונה, זאת בעקבות ערר שהגיש השר זאב אלקין נגדו לאחר שדרש בתוקף להכניס בו גם ייצוג הולם לעולים ולא רק לחרדים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שמתנגדת לדרישתו של אלקין היא שרת המשפטים איילת שקד שטוענת כי אין צורך בייצוג הולם לעולים מכיוון שבכל מצב הם ממלאים את המשרות הממשלתיות. בימים האחרונים הבהיר גפני כי הוא ומפלגתו יעמדו על כך שהחוק יעבור היום בוועדה ויעלה בהקדם להצבעה בקריאה שניה ושלישית. גפני סומך על העובדה שהקואליציה זקוקה למפלגתו בימים אלו ובפרט בהצבעות מחר על חוק ההסדרה וחוק המואזין.

גפני נשמע הבוקר משוחח בטלפון עם השרה שקד ואומר לה: "אם ההצבעה תדחה, לא אצביע מחר על חוק ההסדרה והמואזין, יש הסכם קואליציוני, כבדי אותו". ביטן: "נדון היום אבל לא נצביע", גפני לביטן: "לא יהיה".

יש לציין כי לגפני חשוב מאוד להעביר את החוק שיפתח לחרדים העובדים את הצוהר למשרדי הממשלה. בבחירות האחרונות הוא התחייב לדאוג גם להם וכעת הוא לא מתכוון לוותר על זה.

בהסבר לחוק נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה. אולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה.

"הממשלה אף קבעה כיעד לאומי את שילובו של ציבור זה בתעסוקה... לפיכך, מוצע לתקן את חוק שירות המדינה ואת חוק החברות הממשלתיות בהם קיימות הוראות הנוגעות לייצוג הולם של מגזרים שונים בשירות המדינה ובחברות ממשלתיות, ולהוסיף בהם הוראה המחייבת ייצוג הולם של בני המגזר החרדי".
שילוב חרדים חרדים עובדי מדינה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד