כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גפני הציב אולטימטום לשקד - והעביר את החוק לשילוב חרדים

יו"ר ועדת הכספים הצהיר כי אם תידחה ההצבעה על החוק, יהדות התורה לא תהיה מחויבת לתמוך בחוקי המואזין וההסדרה - ושרת המשפטים התקפלה • החוק מיועד לסייע לחרדים עובדים להשתלב במשרדי ממשלה, שעד כה מיעטו לקבל עובדים חרדים

גפני. צילום: הדס פרוש פלאש 90
גפני. צילום: הדס פרוש פלאש 90

בתום דיון סוער שהתקיים הבוקר (ג) בוועדת החוקה בנושא חוק "ייצוג הולם של יהודים בני המגזר החרדי בשירות הציבורי" של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, החוק עבר, אולם הוגשו מספר רביזיות שיפתחו אותו שוב לדיון בהמשך.

קודם לכן, התרחשה מאחורי הקלעים דרמה של ממש, לאחר שגפני שוחח עם שרת המשפטים איילת שקד טלפונית, שקד דרשה לדחות את ההצבעה היום, אולם גפני התעקש ואיים כי במידה וההצבעה לא תתקיים היום – הרי שמחר הוא ומפלגתו לא יצביעו לחוקי המואזין וההסדרה.

לבסוף, יו"ר הקואליציה דוד ביטן התערב והגיע לפשרה, שההצבעה תתקיים היום, אולם תוגש רביזיה. כמו"כ, סוכם כי היום בשעה 2:45 בצהריים תתקיים פגישה בין גפני לשרת המשפטים, ובה יגיעו השנים להסכמה.

קודם לכן, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", מי שעצר את קידומו של החוק הוא שר הקליטה זאב אלקין שדרש להכניס בו גם ייצוג הולם לעולים ולא רק לחרדים, שקד התנגדה לכך בתוקף. היום פוצלו העולים מהחוק שמתמקד בחרדים, ובכך הופרדו דרישותיו של אלקין מהחוק של גפני.

יודגש כי לגפני חשוב מאוד להעביר את החוק שיפתח לחרדים העובדים את הצוהר למשרדי הממשלה. בבחירות האחרונות הוא התחייב לדאוג גם להם וכעת הוא לא מתכוון לוותר על זה.

בהסבר לחוק נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה. אולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה.

"הממשלה אף קבעה כיעד לאומי את שילובו של ציבור זה בתעסוקה... לפיכך, מוצע לתקן את חוק שירות המדינה ואת חוק החברות הממשלתיות בהם קיימות הוראות הנוגעות לייצוג הולם של מגזרים שונים בשירות המדינה ובחברות ממשלתיות, ולהוסיף בהם הוראה המחייבת ייצוג הולם של בני המגזר החרדי".
משה גפני שילוב חרדים איילת שקד חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד