י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סופית: אין ערעור בפנסילבניה, טראמפ נשיא

התקשורת האמריקאית מדווחת כי מועמדת הירוקים הגישה את הערעור במדינת המפתח מאוחר מדי, ועל כן לא ייספרו בה הקולות שנית

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

אכזבה קשה לדמוקרטים: לג'ייל שטיין, נציגת מפלגת הירוקים בארה"ב שדרשה ספירת קולות חוזרת בפנסילבניה ובשתי מדינות מפתח נוספות, היה כל מה שצריך בשביל לערוך ספירה חוזרת, מלבד דבר אחד - שטיין קבלה תמיכה מלאה מהילרי קלינטון שהתכוונה 'לתפוס טרמפ' על שטיין, ואולי לזכות בכמה קולות נוספים, שטיין הצליחה לגייס 7 מיליון דולר למימון הספירה החוזרת, קיבלה גיבוי תקשורתי מלא, ורק פספסה את התאריך האחרון שבו ניתן להגיש בקשה לספירה חוזרת בפנסילבניה...

דוברת מחלקת המדינה של פנסילבניה, וונדה מארן (Wanda Murren), אמרה כי המועד האחרון להגשת בקשה לספירת קולות חוזרת, היה ב-21 לנובמבר, כך מדווח העיתון פילדלפיה אינקריירP(hiladelphia Inquirer).

כזכור, שטיין הגישה בסוף שבוע שעבר לבית המשפט דרישה לאשר ספירה חוזרת בשלוש מדינות מפתח, בטענה שהיו בהן זיופים בספירת הקולות. על פי החוק בפנסילבניה, היה עליה להוכיח את טענתה - דבר שהיא לא הצליחה לעשות. לתביעה לערוך ספירה חוזרת הצטרף גם מטה הבחירות הדמוקרטי בראשות הילרי קלינטון. במה שפתח שוב חזית מול הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שטען כי קלינטון כבר הודתה בכישלונה ובנאום ההפסד אמרה כי הוא הנשיא הבא. יועצי התקשורת של טראמפ שהתראיינו בכלי התקשורת, שלחו לקלינטון מסר שאומר שטראמפ עדיין יכול לקיים את ההבטחה שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות, לפיה הדבר הראשון שיעשה כשיגיע לבית הלבן, יהיה להקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתבדוק את התנהלותה של קלינטון ואת פרשת המיילים (התכתובות).

הנשיא המכהן ברק אובמה, גילה אף הוא מורת רוח מהחלטתה של קלינטון לערער על תוצאות הבחירות. מה גם שפרשנים פוליטיים אומרים כי גם אם היו עורכים ספירה חוזרת בפנסילבניה, הילרי לא היתה מרוויחה דבר - כי טראמפ ניצח אותה בפער של 70 אלף קולות.

למעשה, נצחונו של טראמפ בפנסילבניה נחשב הצלחה גדולה למפלגה הרפובליקנית, שמאז כהונתו של רונאלד רייגן בשנת 1984, לא הצליחה בפנסילבניה. כך או כך, ספירת הקולות בפנסילבניה שהפיחה שביב של תקווה בקרב הדמוקרטים לא תתקיים. עתה נותר לראות אם שטיין יו"ר מפלגת הירוקים תתעקש לערוך ספירה חוזרת בשתי המדינות הנוספות, שגם כה לא עשויות לשנות את תוצאות הבחירות.

במקביל, כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי קלינטון עדין לא ויתרה על החלום שלה לשוב לבית הלבן, וכי בשיחות סגורות אמרה למקורביה שהיא בוחנת ריצה חוזרת לבית הלבן בבחירות הבאות.
פנסילבניה בחירות ערעור קלינטון טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד