כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גפני יוצא למלחמה: "מוכן לפוצץ את הקואליציה, לא יהיה מואזין"

יו"ר ועדת הכספים סיים את פגישתו עם שרת המשפטים בנושא החוק לשילוב חרדים במשרדים ממשלתיים, ומבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ייאבק עד הסוף: "אם זה לא עובר כמו שאני רוצה אני לא מצביע עם הקואליציה יותר" • גם ש"ס בתמונה

גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום פגישת שרת המשפטים איילת שקד עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בהשתתפות יו"ר הקואליציה דוד ביתן ויו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, אומר גפני ל'בחדרי חרדים' כי אם החוק הרשום על שמו – לייצוג הולם לחרדים במשרות הממשלתיות - לא יעבור כרצונו, הרי שהוא מתכוון לפוצץ את הקואליציה.

"אני מוכן לפוצץ את הקואליציה, הם סתם נלחמים מולי, אם החוק לא יעבור כפי שאני רוצה, לא נצביע עם הקואליציה", אמר גפני והוסיף, "אין חוק הסדרים, אין חוק מואזין, אם זה לא עובר כמו שאני רוצה אני לא מצביע עם הקואליציה יותר".

בן צור שהשתתף בפגישה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בהצעת חוק שנמצאת בהסכם הקואליציוני, וגם ש"ס עומדת מאחריה", לדברי בן צור, "היועצים המשפטיים הם אלו שלוקחים את החוק לכל מיני מקומות, אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר על זה, החוק בסוף יעבור".

בן צור מוסיף ומבהיר כי "גם השרה שקד הסכימה איתנו בפגישה, ורק היועצים המשפטיים הם אלו שמתעקשים, כרגע אנחנו דורשים או שריון גם לחרדים או ביטול כל השריונים האחרים, עולי אתיופיה, צ'רקסים ונשים".

כזכור, בתום דיון סוער שהתקיים הבוקר בוועדת החוקה על החוק אושר - אולם הוגשו מספר רביזיות שיפתחו אותו שוב לדיון בהמשך. קודם לכן, התרחשה מאחורי הקלעים דרמה של ממש, לאחר שגפני שוחח עם שרת המשפטים איילת שקד טלפונית, שקד דרשה לדחות את ההצבעה היום, אולם גפני התעקש ואיים כי במידה וההצבעה לא תתקיים היום – הרי שמחר הוא ומפלגתו לא יצביעו לחוקי המואזין וההסדרה. לבסוף, יו"ר הקואליציה דוד ביטן התערב והגיע לפשרה, שההצבעה תתקיים היום, אולם תוגש רביזיה. כמו"כ, סוכם כי על הפגישה שהתקיימה היום.

קודם לכן, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', מי שעצר את קידומו של החוק הוא שר הקליטה זאב אלקין שדרש להכניס בו גם ייצוג הולם לעולים ולא רק לחרדים, שקד התנגדה לכך בתוקף. היום פוצלו העולים מהחוק שמתמקד בחרדים, ובכך הופרדו דרישותיו של אלקין מהחוק של גפני.

יודגש כי לגפני חשוב מאוד להעביר את החוק שיפתח לחרדים העובדים את הצוהר למשרדי הממשלה. בבחירות האחרונות הוא התחייב לדאוג גם להם וכעת הוא לא מתכוון לוותר על זה.

בהסבר לחוק נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה. אולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה.

"הממשלה אף קבעה כיעד לאומי את שילובו של ציבור זה בתעסוקה... לפיכך, מוצע לתקן את חוק שירות המדינה ואת חוק החברות הממשלתיות בהם קיימות הוראות הנוגעות לייצוג הולם של מגזרים שונים בשירות המדינה ובחברות ממשלתיות, ולהוסיף בהם הוראה המחייבת ייצוג הולם של בני המגזר החרדי".
משה גפני קואליציה איילת שקד חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד