י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

6 שנים אחרי שנרצח: אח ללייבי קלצקי ז"ל

שמחה גדולה בניו יורק: אחרי 6 בנות ובן אחד שנרצח - זוכים הוריו של הילד לייבי ז"ל לבן נוסף

הילד לייבי קלצקי ז"ל
הילד לייבי קלצקי ז"ל

מזל טוב: לנחמן ואסתר קלצקי, הוריו של הילד לייבי ז"ל בן ה-9, שנרצח באכזריות בתשע"א בשכונת בורו פארק בברוקלין - נולד בן בשעה טובה ומוצלחת.

למשפחת קלצקי יש 6 בנות, והבוקר בשעה 6:00 שעון ניו יורק נולד הבן הראשון לאחר שבנם היחיד לייבי נרצח.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בזמנו, לייבי קלצקי בן ה-9 נרצח בשכונת בורו-פארק, לאחר שנחטף בידי לוי ארון. על ארון נגזרו 40 שנות מאסר.

בשעות הצהריים של אותו יום מר, סיכם לייבי עם אמו שיצעד מהקעמפ היומי של תלמוד תורה באיאן המתקיים בשכונה, בו הוא לומד, ויפגש עמה באמצע הדרך, אך לא הופיע.

לאחר שלא הגיע למקום המפגש, ובמיוחד עקב העובדה שזה היה לו היום הראשון שהוא צועד לבדו ברחוב, החלו חיפושים נרחבים אחריו, שהשתתפו בהם כאלף שוטרים ממשטרת ניו יורק ואליהם הצטרפו כעשרת אלפים מתנדבים מברוקלין - בנוסף למתנדבים בארגון 'השומרים'. המשטרה והארגון ניסו לעלות על עקבותיו של לייבי, בעיקר על ידי צפייה בסרטי אבטחה של החנויות לאורך רחובות השכונה.

נחמן קלצקי בביקור אצל הרב שטיינמןצילום: נחמן קלצקי בביקור אצל הרב שטיינמן
נחמן קלצקי בביקור אצל הרב שטיינמן

קצה החוט שהוביל למציאתו היה בקלטת אבטחה של מרפאת שינים במרחק כמה רחובות מהמקום בו היה אמור לייבי לצעוד, באותה קלטת נראה לייבי צועד ליד אדם זר, ההקלטה הייתה מטושטשת ולא היה ניתן לזהות את האדם, אך לאחר כמה שניות נראה אותו אדם יושב בתוך מכונית בצבע זהב ומשוחח עם מישהו בתוך המכונית שאינו נראה למצלמה, השוטרים חשדו שלייבי נכנס למכונית עם אותו אדם.

מבירור שערכו במרפאת השיניים הסמוכה לא מצאו שהיה אדם בטיפול באותו היום שעל שמו רשומה מכונית זהובה, אך לאחר מאמצים התברר שהיה אדם בשם לוי ארון שבא לשלם חוב באותו היום אחר הצהרים, ובבעלותו רשומה מכונית זהובה.

סיפורו הסעיר את הרחוב החרדי בארץ ובעולם ובמסע הלוויתו השתתפו אלפים רבים. מספר שנים לאחר מכן הושלם "פרויקט לייבי", בהתקנת 150 מצלמות ברחובות המרכזיים בבורו פארק.
לייבי קלצקי בורו פארק בן לידה חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד