כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בכיר בצה"ל: "לא מגייסים בחורי ישיבה; לא שולל חרדים בקומנדו"

קצין בכיר בצה"ל מתייחס לגיוס החרדים לצבא ומצהיר: "אנו לא פונים ולא מגייסים בחורי ישיבה. אנו מקפידים על כך" • על שילוב חרדים ביחידות לוחמות אומר הבכיר: "לא שולל שילוב חרדים ביחידות הקומנדו" • מיוחד

בכיר בצה"ל: "לא מגייסים בחורי ישיבה; לא שולל חרדים בקומנדו"
ללא

במסגרת שיחה עם כתבים חרדים, אומר קצין בכיר, כי צה"ל לא פונה ולא מגייס בחורי ישיבה אלא רק מלש"בים שכבר אינם לומדים בישיבה. בנוסף, הצהיר כי הוא לא שולל שילוב של חיילים חרדים ביחידות הקומנדו.

הדברים מגיעים על רקע הקמת פלוגה חרדית בחטיבת הצנחנים, שבצה"ל מייחסים לו חשיבות גדולה ומשקיעים מאמצים גדולים במהלך. "חטיבת הצנחנים חטיבת דגל שמובילה את הצבא וחטיבה שחיילים מתמיינים אליה. זה איזשהו מסר שאנחנו רוצים לראות את החיילים החרדים בה ומצפים שהדבר הזה יגדיל את היקף החרדים שיתגייסו ויעלה את המוטיבציה כיוון שמשלבים אותם במקומות המשמעותיים ביותר" אמר.

לדבריו, "אנו נערכים לכך בצורה הכי רצינית לעמידה בכל הכללים שהחלנו על עצמינו בנצח יהודה. זאת אומרת גם בכשרות גם בליבוי וגם בהפרדה ושילוב ראוי".

על השאלה מדוע נבחרה דווקא חטיבת הצנחנים ולא חטיבה אחרת, השיב: "חטיבת הצנחנים היא חטיבת החוד של צה"ל. נכון שיש היום את חטיבת הקומנדו ואני לא שולל אפשרות שנרצה לשלב גם שם"

על השאלה האם יכול להיות שמציעים לחרדים פיתויי יתר, כאשר בסוף הם יצטרכו לעבור קורסים מעורבים בדרג הגבוה יותר, השיב: "אנחנו מודעים ומקפידים על כל ההגבלות. ברמת הפיתוי אנחנו מכוונים את עצמנו למלש"בים שאינם לומדים בישיבה. אנחנו לא יוצרים פיתוי לתלמידים. אנחנו לא עושים תעמולה או יחס לגייס במקומות שהם לא מותאמים. המדיניות ברורה ואנחנו מקפידים על כך".
פלוגת צנחנים קומנדו חרדים בצה''ל גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד