י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו בוידאו הבלעדי: בכמה נמכרו מכתבי הרב אליעזר ברלנד?

במכירה פומבית בבית המכירות "ווינרס" הוצגו למכירה מכתבים נדירים של מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד • למרבה ההפתעה, ולמרות שמחיר הפתיחה עמד על כ-500 דולר, המכתבים נמכרו במחירי שיא - צפו בתיעוד מהמכירה

הרב אליעזר ברלנד (צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS)
הרב אליעזר ברלנד (צילום: גדעון צנטנר, וואלה! NEWS)

 

במכירה פומבית בבית המכירות "ווינרס" הוצגו אתמול (שלישי) למכירה מכתבים נדירים של מנהיג קהילת "שובו בנים", הרב אליעזר ברלנד. למרות האישומים החמורים בהם הודה הרב, נראה שהדבר לא עשה רושם רב על הרוכשים והמכתבים נמכרו במחירים גבוהים במיוחד.

בבית המכירות "ווינרס" - המתמחים בכתבי יד, ספרים עבריים עתיקים, מסמכים היסטורים, מפות נדירות, חפצי יודאיקה, אומנות יהודית, מטבעות, שטרות, בולים ועוד - העריכו את שווים של המכתבים בתחילת המכירה על 1,000-1,300 דולר ומחיר הפתיחה היה 500 דולר.



במכירה הפומבית הוצגו מכתבי רבנים חשובים, מסמכים היסטוריים, ספרי קודש נדירים ועוד. כאמור, בין שלל הפריטים הוצגו לרכישה מכתבים אישיים שנכתבו על ידי הרב אליעזר ברלנד ואחיו יחזקאל ברלנד, אל הרב שמואל הומינר, ותעודת יושר של הרב ברלנד מישיבת וולוז'ין משנות ה-60.

כאמור, המכתבים נמכרו במחירים גבוהים במיוחד ומחיר הסגירה נעצר על לא פחות מ-14,400 דולר.

אחד ממארגני המכירה אמר ל"בחדרי חרדים": "במשך כ-10 דקות נערך מאבק בין הרוכשים שהשתתפו במכירה. מדובר הרוכשים מכל העולם, כאשר כל אחד שרצה לרכוש את מכתבי הרב, הציע את הסכום דרך האינטרנט. בנוסף, באולם המכירות הגיעו עוד עשרות אנשים שבאו להשתתף במכירה".

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", על פי התיאור של בית המכירות, נמכרו "10 אגרות וגלויות שנכתבו מאחד ממנהיגי חסידות ברסלב, רבי אליעזר ברלנד (נולד תרצ"ח 1937), למורו ורבו המשגיח רבי שמואל הומינר [תרע"ד-תשל"ז 1913-1937] וכן תעודה המעידה על ישרו ונאמנותו של הרב ברלנד מאת מנהל ישיבת וולוז'ין הרב לנגברט".

בנוסף, הוצעו מספר מכתבים שנכתבו על ידי הרב יחזקאל ברלנד אל הרב שמואל הומינר, כמו גם פתק 'התעוררות תפילה' שהיה שייך לרבי שמואל הומינר. בבית המכירות הציגו את "הרב המשגיח רבי שמואל הומינר [תרע"ד-תשל"ז 1913-1977] שהיה איש מוסר מהיישוב הישן, מחבר ספרים בתחום המוסר ושמירת הלשון שלמד בישיבת עץ חיים והיה מתלמידי הרב איסר זלמן מלצר שציין שהוא: "מצוין ביראת השם ובמידות נעלות". בהיותו בן 26, הוציא לאור את ספרו הראשון 'עיקרי דינים', שהוא תמצית הספר 'חפץ חיים', ובמהלך חייו הוציא לאור ספרים רבים נוספים בתחום המוסר, ביניהם הספר עבד המלך".

אחד הנוכחים במקום שהשתתף במכירה מתאר בשיחה עם "בחדרי חרדים" על המתח הרב שהיה בחדר המכירות בזמן הצגת המכתבים. לדבריו, "מרבית הרוכשים שהגיע למכירה התעניינו במסמכים של הרב ברלנד ולא מדובר דווקא בחסידי ברסלב". לדבריו, "היו שם אנשים מכל הסוגים. אפשר היה לראות איך שהמקום התרוקן מיד לאחר שהמסמכים האלה נמכרו. אפילו ליקוטי מוהר"ן מלפני מאתיים שנה לא הגיע למחיר כה גבוה. הדבר מוכיח עד כמה הערכה וההערצה של הרב ברלנד רק גוברת מיום ליום. פשוט מדהים".

הרב אליעזר ברלנד מכירה פומבית בית המכירות ווינרס מכתבי הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד