י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי החליט: מאגר ביומטרי לכל אזרחי ישראל

השר אריה דרעי הודיע היום כי בתום תקופת המבחן הוא החליט להקים את המאגר - אך יאפשר לאזרחים לבחור שלא לשמור את טביעת האצבע שלהם. כל הפרטים

השר אריה דרעי, צילום: פלאש90
השר אריה דרעי, צילום: פלאש90

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי הוא בחן את ממצאי תקופת המבחן והחליט כי מאגר ביומטרי חכם יונפק לכלל תושבי מדינת ישראל. המאגר יכלול תמונת פנים ושתי טביעות אצבע, עם זאת תינתן לכל תושב האפשרות להחליט כי תמונות טביעות האצבע לא יישמרו במאגר.

כזכור, תקופת מבחן החלה ביום 30.6.13 ונועדה לבחון בין השאר את נחיצות קיומו של המאגר הביומטרי ואת המידע שיש לשמור בו. לאחר מכן הונחו בפני השר דרעי דיווחי הרשות לניהול המאגר הביומטרי ורשות האוכלוסין, המלצת הוועדה המייעצת והממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה וגורמי מקצוע נוספים המעורבים בפרויקט.

לפי ההודעה שהוציא היום, דרעי מצא כי קיומו של המאגר נחוץ על מנת לתת את המענה הנדרש שבגינו נחקק החוק למניעת התחזות וגניבת זהות של תושבי המדינה ולספק לתיעוד החכם את רמת המהימנות הנדרשת. כמו כן השתכנע כי ננקטו כל האמצעים הדרושים לשם הגנה על פרטיות התושבים, אבטחת המידע במאגר ומניעת ניצולו לרעה.

דרעי החליט בנוסף כי תינתן האפשרות להחליט בדבר סוג הנתונים הביומטריים אשר יכללו במאגר - תושב אשר יבחר כי טביעות האצבע שלו לא יישמרו במאגר, יקבל תיעוד אשר תוקפו יהיה עד חמש שנים וזאת בכדי שלא לפגוע ביכולת למנוע זיוף וגניבת זהות.

השר דרעי: "אני משוכנע כי מתווה זה מהווה איזון מיטבי בין השמירה על הפרטיות ובין חובתה של המדינה להגן על תושביה מפני התחזות וגניבת זהות. זאת על מנת לספק לתושבי מדינת ישראל תיעוד אמין ומהימן".
אריה דרעי מאגר ביומטרי טביעת אצבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד