כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רשמי: השריפה בנטף - מזריקת בקבוק תבערה

מחקירה ראשונית של השריפה בנטף ביום שישי האחרון עולה כי השריפה פרצה ככל הנראה מבקבוק תבערה שהושלך מאזור הכפר קטאנה אל שטח מיוער

(רויטרס)
(רויטרס)

בעוד המחלוקת סביב ההכרזה על גל השריפות כהצתות מכוונות, עם כל המשמעויות הנלוות, עדיין נמשכת, נראה כי השריפה שפרצה ביום שישי האחרון בנטף הייתה הצתה מכוונת. כך עולה מתוצאות החקירה הראשונית.

את החקירה מנהלל חוקר צח"מ של כבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי. כאמור, מהמסקנות הראשונות עולה כי השריפה החלה בסמוך לגדר של הכפר קטאנה, ככל הנראה כתוצאה מהשלכת בקבוק תבערה מאזור הכפר אל שטח מיוער.

עוד עלה מהחקירה כי כתוצאה מהרוחות והתפשטות האש בערוץ הוואדי, התפשטה האש במהירות לכיוון הישובים מעלה החמישה, נטף, ומבוא חורון, כשעיקר חזית האש מתקדמת בעוצמה לכיוון הישוב נטף. לאחר זמן קצר הגיעה האש לפאתי הישוב נטף, תוך שהיא מדלגת במהירות בערוץ הוואדי, לוכדת את הישוב ממזרח וממערב, ובדרכה שורפת חורש טבעי ויער נטוע, וכן מבנה מסעדה בישוב נטף.

לוחמי האש נאבקו בעוצמה בשריפה, מנעו את הפגיעה בכלל בתי הישוב, חילצו את תושבי הישוב, ושמרו על ציר המילוט מהישוב פתוח תוך כדי שהם מרחיקים ממנו כל העת את להבות הענק.

בסיום פעולות החקירה יועבר דו"ח החקירה הסופי לידי האגף המשפטי של כב"ה מחוז י-ם ולידי משטרת ישראל.
גל השריפות נטף בקבוק תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד