כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אמירה מפתיעה: "אין פער גדול בין החילונים לחרדים בשוק העבודה"

למרות הדעה הרווחת לפיה הפער בין החרדים לחילונים בשוק התעסוקה מצטמצם בזכות הצעירים החרדים, נגידת בנק ישראל מספקת אמירה מפתיעה: "הפער בין חרדים ללא חרדים הוא לא מאוד גדול, בעיקר אצל אלה היותר מבוגרים"

אילוסטרציה (יוסי זמיר, פלאש 90)
אילוסטרציה (יוסי זמיר, פלאש 90) צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

למרות הדעה הרווחת לפיה הפער בין החרדים לחילונים בשוק התעסוקה מצטמצם בזכות הצעירים החרדים, נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, מספקת אמירה מפתיעה וטוענת בדיוק הפוך. לדבריה, "הפער בין חרדים ללא חרדים הוא לא מאוד גדול, בעיקר אצל אלה היותר מבוגרים".

את הדברים המפתיעים אמרה הנגידה בכנס שדרות לחברה שנערך במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות. לדברי הנגידה: "הפער בין חרדים ללא חרדים הוא לא מאוד גדול, בעיקר אצל אלה היותר מבוגרים ודווקא הצעירים החרדים באים היום פחות מצוידים לשוק העבודה".

פלוג הוסיפה, "אנחנו בדרך למה שמכנים יציבות מחירים, עוד עדות לכך שהמשק הישראלי נמצא במצב טוב. הרבה מדינות מתקנאות באחוז התעסוקה של מבוגרים בישראל. זה מחייב אותנו להתמקד בהסדרים ארוכי טווח".

לדבריה, "בעשור האחרון הייתה צמיחה של 1.4% אך האם הצמיחה אמורה להתמיד והתשובה שלא אלא אם כן נעבוד קשה. כמו כן, צריך לשאול האם הצמיחה היא בת קיימא ועד כמה היא מכלילה ומדברת אל כלל האוכלוסיות והמגזרים. המשק העולמי צומח לאט יחסית והסחר בין מדינות צומח משמעותית לאט מאשר בעבר. הצמיחה אצלנו נשענת על יצוא ומכיוון שהמשק העולמי הולך לכיוון מגמות של יותר הסתגרות ופחות גלובליזציה וכן מגמות דמוגרפיות פנימיות, הרכב מגזרי של האוכלוסייה וכך שהאוכלוסייה יותר משכילה כיום, תורמים אף הם להאטה בקצב הצמיחה העתידי. השאלה היא באיזו מידה המדיניות תפעל באופן אקטיבי לשימור וטיפוח הצמיחה ולשילוב יותר טוב".

פלוג התייחסה לקיצוצים בקצבאות ואמרה כי "היקף התמיכות והקצבאות הלך וירד ביחס לתוצר. היקף התמיכה במשפחות מוחלשות פחת ביחס לרמה הבינלאומית, מצד אחד זה עודד כניסה לשוק העבודה אך מנגד זה אומר פחות תמיכה וטיפול באוכלוסיות חלשות".
חרדים עובדים שוק התעסוקה פערים קרנית פלוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד