כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הכל נשאר במשפחה: הכספים שהעבירה 'מרצ' לאחיו של הח''כ הערבי שלה

מפלגת השמאל 'מרצ' מתגאה כל פעם בשקיפות שלה ומובילה את המלחמה בשחיתות אך מסתבר כי גם במפלגת מרצ קורים דברים המעלים סימני שאלה רבים לטוהר המידות ומעלים ריח של שחיתות • צפו בכתבה

(Tomer Neuberg/FLASH90)
(Tomer Neuberg/FLASH90) צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מפלגת השמאל 'מרצ' מתגאה כל פעם בשקיפות שלה ומובילה את המלחמה בשחיתות אך מסתבר כי גם במפלגת מרצ קורים דברים המעלים סימני שאלה רבים לטוהר המידות ומעלים ריח של שחיתות.

העיתונאי חושף השחיתויות הישראלי תומר אביטל, חשף אתמול (שלישי) בתכנית 'הצינור' בערוץ 10 כי מפלגת 'מרצ' העבירה סכום של 422,934 שקלים לבית דפוס בשם 'דיג'י פרינט' השייך לאחיו של ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ.

המפלגה העבירה לבית הדפוס סכומים של 129,861 שקלים בעת הבחירות המוניציפליות בשנת 2013. באותה שנה, העבירה המפלגה 79,000 שקלים במהלך קמפיין הבחירות לכנסת, בשנת 2015 העבירה המפלגה לבית הדפוס 214,073 שקלים במהלך קמפיין הבחירות לכנסת, כך לפי הנתונים שהגיעו לידי תומר אביטל.



ח"כ פריג' לא התכחש לבית הדפוס של אחיו, ואמר לאביטל כי "בוודאי שאני מכיר את הדפוס, זה משפחה", אך כשהתבקש להגיב על הכספים שמפלגת מרצ העבירה לאחיו, סירב להתייחס לענין והפנה את אביטל לבקש תגובה ממרצ.

בשיחה עם 'בחדרי חדרים' אומר אביטל כי "באופן אבסורדי תקציבי המפלגות חסוי אף שמדובר בכספי הציבור. דווקא מרצ הסכימו לפניית מאה ימים של שקיפות וחשפו את הדוחות הכספיים שלהם, בניגוד לשאר המפלגות אליהם פנה. לכו תדעו מה עוד מסתתר בדו"חות הסודיים האלו".

תגובת מרצ: "במהלך התקופה המיוחסת רכשה המפלגה דפוס ממספר רב של בתי דפוס. עבודתנו החלקית עם דפוס די ג'יי פרינט אינה קשורה לח"כ פריג', ואף החלה לפני בחירתו של פריג' לכנסת. ספציפית לטובת בית הדפוס די ג'יי עמד יתרון ההדפסה בשבת, שהוא משמעותי בשמן ניהול מערכת בחירות בה הליכים כאלה הם יומיומיים. באופן עקרוני וגורף מרצ עובדת עם בית הדפוס שמציג את הצעת המחיר הזולה ביותר לכל עבודה בנפרד תוך הקפדה על איכות ההדפסה. במפלגה נוהל קבלת מספר הצעות מחיר הוא מקובל שוויוני ושקוף".
מרצ עיסאווי פריג' דיג'י פרינט שקיפות תומר אביטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד