ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ריבלין מצית אש: בעד תחבורה ציבורית בשבת

נשיא המדינה רובי ריבלין, הביע תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת והצגת חמץ באזורים חילוניים

רובי ריבלין. צילום:Yair Sagi/POOL
רובי ריבלין. צילום:Yair Sagi/POOL

נשיא המדינה מעורר סערה ומביע תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת: במהלך נאומו של ראובן ריבלין היום (ד'), בפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית, הציג הנשיא את תפיסתו בנוגע ליחסי דת ומדינה והביע תמיכה בחילולי שבת והצגת חמץ בפרהסיה.

"המציאות השבטית בישראל, מחייבת אותנו לתת מקום לפתרונות אזוריים, שאינם מושגים בדרך של כפיית כוחו של הרוב על המיעוט, שבהגדרה מאפשרים גמישות ורגישות תרבותיים", הקדים הנשיא ואמר.

ריבלין התייחס לסוגיית התחבורה הציבורית בשבת ואמר: "מדוע שהסדרי התחבורה הציבורית בשבת יידונו ברמה הלאומית ולא יוסדרו באמצעות חברות ופתרונות אזורים? הרי ממילא ברור שכאשר תחבורה ציבורית בשבת, היא שאלה לאומית, אנו נגררים למשחק סכום אפס ידוע מראש, בין 'מדינת ת"א' ל'מדינת בני-ברק'".

"ייתכן שבאה העת להעניק לכל הצדדים את מבוקשם, אולם לא בכל רחבי ישראל, אלא בריכוזי מגוריהם המובהקים. יייתכן שאופי ומידת הביטוי של הצביון היהודי בספירה הציבורית - מכשרות, חמץ ושבת ועד הפרדה מגדרית - צריך להיקבע בעיקר ברמה המקומית, העירונית ואף השכונתית, ולא רק ברמה הלאומית", אמר. כשבמילים אחרות, הביע הנשיא תמיכה בהצגת חמץ ותחבורה בשבת באזורים חילוניים.

לסיום אמר, "באתי להביע תקווה כי בין הדחיקה המוחלטת של הדת מן הפרהסיה, לבין הכפפתה המלאה של המדינה לסמכותה של הרשות הדתית, ישנה דרך שלישית. עד היום, התמקדו ניסיונות הפשרה הישראליים בניסיון להעניק לשני הצדדים - הדתי והחילוני - מידה חלקית של שליטה בפרהסיה הציבורית".,
ריבלין תחבורה בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד