י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקמפיין של עו"ד ורד עובדיה: תהיה גבר

קמפיין ייחודי נגד אלימות של עו"ד ורד עובדיה - מקימת הפורום המשפטי למען נשים חרדיות

קמפיין נגד אלימות
קמפיין נגד אלימות

הוא התחיל כקמפיין רשת כמה ימים לפני ה-25 בנובמבר, יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים והפך לקמפיין ויראלי שרץ עד היום, חמשה ימים אחרי. ייחודיותו היתה בעובדה שהוא קמפיין גברים דווקא (בהמשך הצטרפו נשים. ש.ח) במסגרתו גברים פנו לגברים עם האמירה 'תהיה גבר – גבר אמיתי לא מרים ידיים.'

הרשת החברתית התמלאה בתמונת הקמפיין עם הכיתוב והאשטג #תהיה_גבר. מאחורי הרעיון עומדת עו"ד ורד עובדיה (34) עורכת דין לדיני משפחה, מקימת הפורום המשפטי למען נשים חרדיות.

"מתוקף עבודתי כעו"ד לדיני משפחה אני נחשפת לנשים שהאלימות לחם חוקן", אומרת עובדיה בשיחה עם לובי נשי. "נשים חוות אלימות בכל מני פנים וצורות. לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים החלטתי לצאת בקמפיין שהפרזנטורים שלו גברים. המחשבה היתה להשמיע קול שלא נשמע כי למעשה גברים הודרו מהשיח הזה של אלימות נגד נשים. בעיני המאבק באלימות נגד נשים לא שייך לקבוצה אחת ולא שייך לשיח פמיניסטי. המאבק הזה הוא של כולנו. האמירה תהיה גבר – זו שפה שבה גבר מדבר לגבר, היא שונה משיח נשי".




עו"ד ורד עובדיה, יוזמת הקמפיין. צילום: יהודית ויסברג

בקמפיין נטלו חלק גברים ישראלים מובילי דעת קהל מכל המגזרים שחשו צורך להתגייס למאבק, ביניהם בין היתר השר נפתלי בנט לצד יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה. ח"כ איוב קרא לצד ח"כ דב חנין, ח"כ לפיד לצד ח"כ זחאלקה, "אנשים בקצוות קשת פוליטית כה רחוקה, אבל המאבק הזה מאחד אותם", אומרת עובדיה. עוד שהשתתפו הם עו"ד יואב ללום, העיתונאי גדי סוקניק, העיתונאי דני אדינו אבבה, הזמר ירמי קפלן, השדרן והמנחה טל ברמן, הסטנדאפיסט גיל קופטש, הקומיקאי ננסי ברנדס, ברק אדרי מהאח הגדול, השחקן והזמר אורי בנאי, הסטנדאפיסט הדתי יאיר אורבך, הכתב אחמד אבו סוויס, עו"ד רבקה שורץ, אסתי שושן, צביקה פליישמן מ'לא תשתוק' ועוד.

הקמפיין, יוזמה פרטית של עובדיה, ולא ממומן על ידי גורם כלשהו, אליו הצטרפו בהתנדבות אנשי מקצוע, ביניהם הגרפיקאית מיכל קוך ושי רוזן, הבעלים של Pumpmypic. הקמפיין מייצר חזית ברורה ואחידה בכל כך הרבה מגזרים. הוא חוצה מגזרים, לאומים, שפות ומגדר. "זה נבע מכך שתופעת האלימות פושה בכל המגזרים וחלקי החברה הישראלית, אז גם האמירה וגם המאבק צריכים להגיע מכל חלקי החברה הישראלית", היא מסבירה. ואכן הדים התעוררו גם בעולם הערבי. פורסמה כתבה באתר פלסטיני ישראלי שיש לו שני מיליון עוקבים בפייסבוק וכמעט 20 אלף עוקבים בטוויטר.


ורד רוצה לנצל את הבמה המכובדת של לובי נשי ולומר לכל הנשים שנמצאות במעגל האלימות: "אתן ראויות לחיות את חייכן בדרככן שלכן, אתן ראויות לחיות בשלווה ובכבוד, בביטחון, ללא מורא וללא חשש".

אם גם אתם רוצים להצטרף, חפשו בדף הפייסבוק של 'תהיה גבר' את האפליקציה ותוכלו להכניס את תמונת הפרופיל שלכם תחת הכיתוב של הקמפיין.



קמפיין גברים אלימות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד