כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רבה של עמונה כואב: "להבות השריפה מתקרבות, הצילו את ילדינו"

רגע לפני התאריך בו אמורה המדינה לפנות את תושבי עמונה, מעניק רבה של עמונה ראיון וידאו כואב ל'בחדרי חרדים', ובו הוא מדבר על השריפה הגדולה שנראית באופק, על הסיכויים הפוליטיים ועל התכנית אם לא יעזור חוק ההסדרה • צפו עכשיו

הרב יאיר פרנק, עמונה
הרב יאיר פרנק, עמונה

על רקע חילוקי הדעות בקואליציה, הרב יאיר פרנק, רב הישוב עמונה מעניק ראיון כואב ל"בחדרי חרדים" ומדבר על חוק ההסדרה שעלול לפרק את הקואליציה ולשלוח את העם כולו לבחירות, ועל התחושות הקשות כשאופציית הפינוי עולה על השולחן.

- כפי שזה נראה, חוק ההסדרה יעבור ללא עמונה, איך התחושות?

"חוק ההסדרה כפי שהוא מנוסח היום – כולל במפורש סעיף רטרואקטיבי ביחס ליישוב עמונה, וצריך להציל גם את היישוב. אני רוצה להתייחס ברשותך, למראות הימים האחרונים, לגל השריפות וההצתות האיומות שפגעו מחיפה ועד נווה צוף. עם ישראל צריך לראות איזה דבר נורא זה שלאנשים חלילה ביתם נהרס - והדבר שצריך לקשר בין זה לעמונה הוא, כפי שהערבים המחבלים רוצים להרוס בתי יהודיים בגל של שריפות – הם עושים את זה גם בדרכים אחרונות כביכול משפטיות.



"להבות השריפה מתקרבות ליישוב עמונה – זה הדימוי שצריך להיות לכולנו, הלהבות מתקרבות לבתי המשפחות, לבתי הכנסת, למעונות ולתלמודי התורה. ישנה אפשרות לעצור את השריפה הזו, יש מטוס כיבוי שקוראים לו חוק ההסדרה ואנחנו באנו לכאן לדרוש מחברי הכנסת לבוא ולהציל אותנו, להציל את החיים שלנו את חיי ילדינו מהרס וגירוש".

- במידה וחוק ההסדרה לא יעזור לכם תושבי עמונה, מה אז תעשו?

"אני מאמין שההיגיון והצדק יגברו על הנושאים האחרים, בכל אופן אנחנו קוראים לכל יושבי ארץ ישראל לבוא כבר היום לעמונה ולהיות איתנו, הכנו מקום גדול לאנשים, אוהלים וחממות, ובעזרת ה' – המחאה העממית הגדולה והלגיטימית תקרין בסופו של דבר לממשלה כולה ובעיקר לראש המשלה, ונחוקק את החוק ונציל את היישוב".

- איך התחושה מול הח"כים מהאופוזיציה שקוראים לכם 'חבורה של גנבים'?

"לצערי, השמאל הקיצוני סבור שכל היישובים ביהודה ושומרון הם לא חוקיים, כולל מודיעין עילית וביתר, וכולל מעלה אדומים ואריאל, מבחינתם הכל לא חוקי וכולם גזלנים, ב"ה רוב הציבור הישראלי לא חושב כמותם, לכן אני לא נבהל מכאלו אנשים".

- 'הבית היהודי' תפרק את הממשלה אם עמונה תפונה?

"בשבוע שבעבר ביום רביעי יו"ר סיעת הבית היהודי הודיע במפורש שאם החוק לא יעבור בקריאה ראשונה - כולל עמונה, הם לא יצביעו יותר וראש הממשלה הבין את זה, וזה יקרה גם בקריאה שניה ושלישית".

- מה אתה אומר לילדים הקטנים שלך שהם לא מבינים פוליטיקה, איך אתה מסביר להם שיש סיכוי שיגרשו אותם מביתם?

"אנחנו מתפללים שזה לא יקרה וכואבים אם זה יקרה, ואנחנו דורשים מחברי הכנסת להציל אותנו".
עמונה חוק ההסדרה ראיון וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד