י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

זהירות: קברים ביציאה ממנהרות הכרמל • חשיפה

לפני שנים התגלו קברים ביציאה מהמנהרות: מו"מ כוחני שניהל 'אתרא קדישא' נכשל • כעת חידשו רבני חיפה את המו"מ - ושני הצדדים מקווים שהאוטובוסים ממאה שערים לא יגיעו

הכניסה למנהרות הכרמל. צילום: ויקפדיה
הכניסה למנהרות הכרמל. צילום: ויקפדיה

רק נפתחו מנהרות הכרמל - מערכת כבישי אגרה הסלולים בשתי מנהרות כפולות מתחת לרכס הכרמל, ומחברות בין צומת הקריות בכניסה המזרחית לחיפה ובין כביש 2 בכניסה הדרומית-מערבית לעיר, שנפתחו לתנועה ב-1 לדצמבר - וכבר סערה חדשה, ולא כזו עם גשם.

לפני מספר שנים התגלו קברים ביציאה מהמנהרות לכיוון חוף הכרמל, דבר הגורם לבעיה הלכתית עבור כהנים הנוסעים במקום. אלא שהקברים לא עוררו כל בעיה אצל החברה הזכיינית, שהמשיכה את הפרויקט במרץ רב.

מבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי כבר לפני מספר שנים התנהל מו"מ ממושך בין חברת 'נתיבי הכרמל', שבבעלותה המנהרות, לבין 'אתרא קדישא'.

יו"ר 'אתרא קדישא', הרב דוד שמידל, ישב עם מנהלי החברה ודן עמם על הקברים במקום. אולם לאחר מספר חודשים המו"מ עלה על שרטון זאת לאחר ש'אתרא קדישא' לא הגיעה לפגישות במשך שלושה חודשים ולא הביעה רצון לפתור את הבעיה.

החברה המשיכה בהקמת הפרויקט, בטענה כי אינה רוצה להמשיך לנהל את המו"מ בצורה כזו.

לטענת אחד העסקנים, שהיה מעורב במו"מ באותה תקופה, המו"מ בין הצדדים התנהל בצורה כוחנית,ולאחר תקופה קצרה 'אתרא קדישא' לא הביעו רצון להמשיך לפתור את הבעיה.

היום, שנים לאחר מכן, מתחדשים המגעים עם החברה, אולם שהפעם ניצבים מולה רבני העיר חיפה והסביבה, כשעסקני 'אתרא קדישא' נותרים מחוץ למגרש.

בימים האחרונים נמצאים המגעים בין הצדדים לקראת סיום, תוך מציאת פתרון לבעיית הקברים החדשה. רבני העיר הגיעו עם ראשי החברה לפתרון שיפתור את הבעיה בכביש המדובר, והדברים ייבדקו במהלך הימים הקרובים.

עד אז מקווים כולם בעיר חיפה ובסביבה, כי האוטובוסים ממאה שערים לא יתקרבו לאזור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד