כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"לא פשוט לראות את המחבל שדקר אותך בבית המשפט"

יהושע פרנק, האברך שנדקר ברחוב הנביאים על ידי מוחמד בדר מאבו דיס שאתמול נגזרו עליו 16 שנות מאסר, מספר בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' על מהלך המשפט, על הליך השיקום ועל התחושות בעקבות גזר הדין

הרב יהושע פרנק
הרב יהושע פרנק

 

אתמול (רביעי) נגזרו 16 שנות מאסר על המחבל מוחמד בדר, תושב אבו דיס שדקר ופצע קל את יהושע פרנק, אברך בן 26 שישב יחד עם אשתו וילדיו ברחוב הנביאים בירושלים בחודש אייר האחרון, וזאת לצד פיצוי של 80 אלף ש"ח.

 

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מגיב יהושע פרנק לעונש שקיבל המחבל, "יש תחושת בי סיפוק גדולה על העונש שניתן למחבל שבא לקחת לי את החיים. עורך הדין של הפרקליטות התקשר עלי ועדכן אותי בכל פרט לפני שנחתמה עסקת הטיעון וגם אחרי, ומגיע לו תודה. אני מאוד מרוצה מהגזר דין, ברור שהייתי רוצה יותר, אבל אחרי הכל 16 שנה זה גם טוב".

הוא מוסיף ומספר - "כשראיתי את המחבל בבית המשפט בשבוע שעבר הייתי בתחושה מעורפלת ומפוחדת. זו תחושה לא נעימה לראות את מי שבא לקחת לי את החיים יושב מולי, והחמור מכך שלקח הרבה זמן עד שהמחבל הודה במעשיו".

- איך אתה מרגיש שבעה חודשים אחרי?

"מבחינה רפואית אני מרגיש טוב, אבל אני עדיין נמצא בטראומה והלם".

- מאז הפיגוע שינית הרגלים?

"ברור. מאז הפיגוע לא חזרתי לעבודה. בנוסף, הייתי נוהג ללכת הרבה ברגל לקבר שמעון הצדיק, אך מאז הפיגוע איני הולך ברגל רק ברכב. זה לא קל בכלל, כשאני הולך ברגל כל הזיכרונות מהפיגוע צפים אצלי מחדש. כל ערבי שעובר לידי אני נדרך. אני מטופל נפשית אצל רופאים שעוזרים לי לצאת מהטראומה בעזרת ארגון ׳משפחה אחת׳ שעוזר לנפגעי טרור. אבל מיום ליום מצבי משתפר".

- כשראיינתי אותך כשנפצעת, סיפרת לי שהיית בדרך לקנות דירה ברחוב הנביאים בירושלים ואז המחבל דקר אותך, מאז מצאת דירה חדשה?

"כן, ברוך השם עברתי דירה. כמובן לא לאזור הנביאים בו נדקרתי, רחוק משם". פרנק מוסיף ומספר ל'בחדרי חרדים' כי "ששת ילדי גם עדים לטראומה שעברתי, למרות היותם קטנים. אשתי גם חוותה טראומה מהפיגוע. אמנם לא כמוני, כי היא הייתה מאחורי בזמן הפיגוע, אבל היא גם שינתה הרגלים. מיום ליום היא משתקמת. לא נותר לי אלא להודות לה' על הנסים שעשה עימי".

פיגוע נביאים יהושע פרנק פיגוע ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד