י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניגון חב"די מרגש בביצוע מחודש • צפו

לקראת י"ט כסלו מוציא הזמר עמיר בניון את השיר "בך ה' חסיתי", כחלק מפרויקט הניגונים 'צמאה 3' שיראה אור בקרוב • מרגש

ניגון חב"די מרגש בביצוע מחודש • צפו

לקראת י"ט כסלו יוצא סינגל חדש של הזמר עמיר בניון - 'בך ה' חסיתי', שהוקלט במיוחד למופעי י"ט כסלו שיתקיימו בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפותו של בניון עצמו, לצד אברהם פריד, שולי רנד וישי ריבו, ואצל הנשים - בהשתתפותן של אתי אנקרי ואודהליה ברלין.

"אני חושב שהבחירה בניגון 'בך ה' חסיתי' הייתה הדדית" מספר עמיר בניון על החיבור עם הניגון. "הלחן של הניגון הזה דיבר אלי, שמעתי את התחינה שיש במילותיו של דוד המלך. למרות שהביצוע המקורי לניגון הזה הוא מאוד שמח ומלהיב, ברגע שפירקתי אותו ולקחתי אותו אחורה למקור שלו, שמעתי מישהו שפשוט זועק להשם".

"גם מבחינת המילים, אני מורגל במילות התהילים והרבה דברים עלו לי כששרתי את הניגון הזה. כשהתחלתי לשיר אותו, פתאום הבנתי את הפסוק הזה בצורה העמוקה ביותר שהבנתי אותו עד היום.
בך השם חסיתי זה לדעת להודות בנפילות, להרים אותן אפילו, כדי להסתכל ולהתבונן בהם ולדעת מה לתקן. ולנסות להיות באמת דומה לקב"ה".

"דוד המלך שכתב את המילים האלו, רצה להגיד "אין לי מקום מפלט מלבד השם", אני לא מחוייב לאף אחד. לא אכפת לי מה יגידו עלי, מה יחשבו עלי. אני לגמרי טוטאלי עם השם. אני מתחבר מאוד להרגשות האלו ומרגיש שהשיר הזה בוקע מהעומקים שלי".

לאחר שיצאו שני אלבומי המופת 'צמאה', אמנים שרים את ניגוני הרבי מלובביץ' ו'צמאה 2', אמנים שרים את ניגוני האדמו"ר הזקן, בימים אלה האלבום השלישי בסדרה- צמאה 3, נמצא בישורת האחרונה ועומד לצאת לאור.

גם אלבום זה, כקודמיו, יוצא מבית היוצר של נאור כרמי המפיק המוזיקלי והמנצח על המלאכה, ויוקדש הפעם לניגוני חב"ד על פסוקים מתהילים. באלבום החדש שיראה אור בקרוב משתתפים מיטב האמנים הישראלים: אביתר בנאי, שולי רנד, עמיר בניון, יונתן ואהרון רזאל, אריאל זילבר, ישי ריבו, חנן בן-ארי, ארז לב-ארי ואודי דוידי.

בעולם החסידי יציינו החודש בי"ט כסלו, ביום זה שוחרר רבי שניאור זלמן מלאדי "בעל התניא", ממאסרו בכלא הרוסי, ובכך שוחררה תורת החסידות מכלאה. אולם, זה שנים מספר שיום חג זה הפך לנחלת הכלל ויהודים רבים מכלל הגוונים והזרמים משתתפים באירועי ההתוועדות השונים ברחבי הארץ.

הרב משה שילת אומר כי "החסידות היא סיפור של שלוש מאות שנה, והיא הופכת משנה לשנה ליותר רלוונטית. כאילו כתבו אותה השנה. החסידות זוכה לעדנה עצומה והתעניינות בלתי נתפסת, בקרב כל גווני האוכלוסיה. החסידות היא ה'נשמה', הבעירה הבלתי פוסקת וההשתוקקות אל הקודש. החסידות מחזקת את היסודות של יראת השמיים, ויחד עם זה מאירה ונותנת חיות במטלות היומיום".

צפו:


מילים:
"בְּךָ ה' חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם" (תהלים לא, ב)

קרדיטים:
שירה: עמיר בניון
הפקה מוזיקלית ובס: נאור כרמי
עיבוד: נאור כרמי
גיטרות: עמית יצחק
תופים: גיא וקנין
פסנתר: שרון רייז
קולות: עקיבא תורג'מן
כינורות: גלעד הילדסהיים, טלי גולדברג
ויולה: גליה חי

הוקלט באולפני פלוטו ובאולפני גלים, קיבוץ עין צורים
טכנאי הקלטה: עופר מפה, שרון רייז והראל חדד
מיקס: ארן לביא
צילום: אוהד רומנו
קליפ מילים: יעקב אסרף - סטודיו סולם יעקב
עמיר בניון בך ה' חסיתי יט כסלו חבד סינגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד