ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עו"ד חרדי יצא למאבק נגד ענקית המזון • צפו

איתי גורן, עורך דין חרדי, יצא למאבק בענקית המזון, רשת "יינות ביתן", והגיש נגדה תביעה ייצוגית בעקבות ההפרשים שהרשת גובה בין המחיר שרשום על המוצר עצמו לבין המחיר שבפועל עובר בקופה • גורן ל"בחדרי": "מדובר בתופעה שיטתית ורחבת היקף" • צפו בתיעוד

אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)
אילוסטרציה (נתי שוחט, פלאש 90)

איתי גורן, עורך דין חרדי, יצא למאבק בענקית המזון, רשת "יינות ביתן", והגיש נגדה תביעה ייצוגית בעקבות ההפרשים שהרשת גובה בין המחיר שרשום על המוצר עצמו לבין המחיר שבפועל עובר בקופה.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר גורן כי "מדובר בתופעה מדאיגה, מטרידה וחריגה בהיקפה, בה רשת גדולה מאוד, השנייה בגודלה בארץ, מסמנת מוצרים במחיר מסוים, וכשהצרכן מגיע לקופה, בלי שהוא מודע לכך – הוא משלם בפועל מחיר אחר, שזה מחיר יותר גבוה, לעיתים משמעותית, ממה שהובטח לו על גבי המוצר".

חוק הגנת הצרכן קובע כי "מחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם בהתאם להוראות סעיף זה, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור".



לדברי גורן, "צריך להדגיש שאין מדובר בארוע מקרי, אלא בתופעה שיטתית ורחבת היקף. התופעה חוזרת על עצמה בהרבה מאוד מקרים בהרבה סניפים של הרשת ולאורך זמן. הבדיקה גילתה כי מדובר בעשרות מוצרים בעייתיים הנמכרים בשיטה הזאת בעשרות סניפים של הרשת, מוצרים הכוללים גם מוצרי מזון בסיסיים כגון קמח, סוכר וקפה".

גורן הוסיף ואמר ל"בחדרי" כי "הבדיקה הייתה מדגמית ומן הסתם אינה כוללת את כל המוצרים, וסביר להניח שיש בעיות נוספות כאלו גם במוצרים רבים נוספים. זה מדאיג, הואיל ומדובר ברשת גדולה שהציבור הרחב נותן בה אמון, והיא משווקת הרבה מוצרי יסוד בסיסיים".

לדבריו, "מטבע הדברים אדם נורמלי אינו בנוי לבדוק בקופה האם הוא מחוייב בדיוק על מה שצויין על המוצר, וכשמדובר בקניה שבועית גדולה על אחת כמה וכמה. לקוח רגיל משלם בקופה במהירות והולך לביתו, והתוצאה הינה שהצטברות הגזילות האלו מגיעה לסכומי עתק.

"מבדיקתי האישית עלה כי הפערים יכולים לנוע בין 10 אג' למוצר ועד למעלה מ-15 שקלים למוצר אחד בודד. הפער הממוצע למוצר הוא 16%. וזה המון".

"משמעות הדבר הינה להכניס יד לכיסו של הצרכן בניגוד לחוק ושלא כדין. בשיטה הזו יכולה להכניס לרשת סכומים עצומים של עשרות ומאות מיליוני שקלים".

היקף התביעה יכול להגיע בקלות למאות מיליוני שקלים ואף למעלה מכך. "אני מקווה שבעזרת הכלי החשוב הזה של תביעה ייצוגית צרכנית ניתן יהא למגר התופעה הפסולה הזו, להשיב לצרכנים את כספם אשר נלקח מהם ולגרום לרשתות ענק שכאלה להקפיד על קלה כחמורה ולחשוב פעמיים לפני שמכניסים ידם לכיסו של הלקוח שלא כדין תוך הטעיה וחוסר הגינות".

מרשת "יינות ביתן" נמסר בתגובה: "אנחנו למדים את התביעה. ישנן בעיות נקודתיות שמטופלות במקום, זה לא חלק ממדיניות הרשת".









יינות ביתן תביעה ייצוגית רשתות השיווק איתי גורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד