י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי': שר השיכון השהה בית הכנסת העתיק ניצל

בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים" על הכוונה להפוך את בית הכנסת העתיק "תפארת ישראל" ברובע היהודי למרכז תיירות, שר השיכון השהה את התכניות

בית הכנסת תפארת ישראל (יונתן זינדל, פלאש 90)
בית הכנסת תפארת ישראל (יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות הצעה לסדר של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, ופניית חברי כנסת חרדים נוספים בנוגע לחשיפת "בחדרי חרדים" על החלטת החברה לפיתוח הרובע, להוציא קול קורא לפיו בית הכנסת העתיק 'תפארת ישראל' ברובע היהודי יהפוך למרכז תיירות לאומי ציוני - החליט שר השיכון יואב גלנט להשהות את קידום הנושא במטרה להגיע לשיח והידברות.

בן צור הגיש אמש (רביעי) הצעה לסדר וגינה בחריפות את ההחלטה: "לוקחים בית כנסת שנבנה בשנות השישים של המאה ה-19 על ידי חסידי רבי ישראל פרידמן מרוז'ין ובנו רבי אברהם יעקב מסדיגורא, ונקרא "תפארת ישראל" על שם רבי ישראל, שקנה את המגרש עליו נבנה בית הכנסת והופכים אותו למרכז תיירות ציוני לאומי שיהווה מוקד משיכה לתיירים ובמילים אחרות מפקיעים מחסידי רוז'ין באמצעות מכרז את רכושם הפרטי, מסבים את ייעודו של הנכס בניגוד לדעתו והשקפתו של רוכש הנכס, לטובת מיזם תיירותי לאומי תוך חילול מחפיר של קדושת המקום. ואני שואל מה נשתנה דין עמונה מדין בית הכנסת תפארת ישראל?".

עוד הוסיף בן צור: "למה בעמונה כולנו מבינים שללא חוק ההסדרה לא ניתן לפגוע בקניינם של הפלסטינים גם כשמדובר בהתיישבות יהודית של משפחות שחיות במקום במשך עשרות שנים. אבל כשמדובר בבית כנסת, לא צריך שום חוק, הכל הפקר כל הרוצה ליטול יבוא וייטול מפרסמים מכרז וזהו, הכל כשר, ניתן להפקיע, ניתן לשנות ייעוד, ניתן להפוך צביון של מקום?".

לסיכום קרא בן צור להעביר את העניין בדחיפות לדיון בוועדת הפנים ולעצירת המכרז ואמר: "אני חושב שישנם גבולות גם כשמדובר במאבקי שליטה ובואו נודה מדובר פה במאבק שליטה של קבוצה שלא מוכנה להכיר בזכותם של מי שנמנים על הציבור החרדי, גם כאשר מדובר בזכויות יסוד בסיסיות".

כאמור, לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' ובעקבות ההצעה לסדר של חה"כ בן צור ופניית חברי כנסת חרדים נוספים החליט שר השיכון להשהות את קידום הנושא במטרה להגיע לשיח והידברות.
בית כנסת עתיק הרובע היהודי בית כנסת תפארת ישראל מרכז תיירות יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד