י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוב בלגן באל על: טיסה לניו יורק בוטלה - ובהמשך הוחזרה

החברה הודיעה הערב על ביטול טיסה 027 לניו יורק; הטייסים: אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה"

(Tomer Neuberg/Flash90)
(Tomer Neuberg/Flash90)



לאחר שמיום ראשון מתקיימים מגעים בין הנהלת אל על לוועד עובדי החברה, הודיעה הערב החברה על ביטול טיסה 027 לניו יורק הנוסעים הגיעו לשדה התעופה ורק שם קיבלו הודעה על ביטול הטיסה. החברה הודיעה כי הטיסות לברלין ופראג ייצאו מחר במטוסים חכורים.

עם זאת, בשעה 23:00 הלילה, בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ובתיאום עם מנכ"ל אל על דוד מימון - נמצאו לפתע טייסים שיפעילו את הטיסה וסוכם כי טיסה 027 תצא לדרכה כמתוכנן.

הודעת החברה מוקדם יותר סימנה שבר בניהול המשא ומתן בין ההנהלה לבין עובדי החברה, כאשר אי ההבנות מתרכזות בהסדרת יחסי העבודה וההעסקה עם מגזר הטייסים.

ביום ראשון השבוע לאחר פגישה בין הצדדים, בתיווכם של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, הגיעו הצדדים להבנות לגבי דרישות ההעסקה של הטייסים.

ואולם, כאשר הגיעו הצדדים לדון במשרדי החברה בטיוטת ההסכם התגלעו חילוקי דעות מהותיים ביניהם ומאז מנסים אנשי ההנהלה מול ועד הטייסים ליישב אותם, ככל הנראה לא בהצלחה רבה.

ההנחה היא כי מרבית ההבנות הנוכחיות שנוצרו עם הטייסים, נוגעות לפתרונות מיידים סביב המחלוקות בין ההנהלה לטייסים, אך לא מסדירות בצורה ארוכת טווח את יחסי העבודה בין ההנהלה למגזר הטייסים - שחושש מפני תקנות התעופה החדשות שייכנסו לתוקף במאי 2018 - ויגבילו את שעות העסקתם של הטייסים, וכך גם את יכולתם להגדיל בשעות נוספות את משכורתם, כמקובל כיום בחברה.

מאל על נמסר כי "אנו מתנצלים בפני הנוסעים. לצערנו הרב, למרות ההבנות הושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות עם יו"ר ההסתדרות ניסנקורן בתחילת השבוע ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם וחוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן".

מוועד טייסי אל על נמסר כי "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ובמסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם.

"יו"ר ועד הטייסים, הקברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו. זה המקום להדגיש שוב: טייסי אל על מבקשים לטוס. אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה".

קישורים:
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
דרוקר על נתניהו בראיון ל'גרדיאן': ''לא ייאמן כמה זמן הוא מקדיש למאבק נגדי; שיחות טלפון בזו אחר זו''
בניין בלי מעלית, 3 חדרים במקום 4: התרגילים של הקבלנים במחיר למשתכן
אל על שביתה טייסים טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד