א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גפני: הבית היהודי מתנגדים לחוקים שהצעתי - בגלל הכיפה השחורה שלי

היריבות בין יו"ר ועדת הכספים משה גפני ושרי הבית היהודי מחריפה - בנאום קשה שנשא מעל בימת הכנסת האשים גפני את 'הבית היהודי' בהתנגדות לחוקים שהגיש על בסיס הכיפה השחורה שעל ראשו • ומה הגיב להצעת חברי יש עתיד? צפו

משה גפני בכנסת, צילום: פלאש90
משה גפני בכנסת, צילום: פלאש90

זעם רב בקואליציה על 'הבית היהודי', ולא רק סביב חוק עמונה והמואזין: על פי טענת סיעות 'יהדות התורה', ש"ס ו'הליכוד' – שרת המשפטים איילת שקד מקדמת רק חוקים של מפלגתה בוועדת השרים לענייני חקיקה שבראשותה, תוך שהיה מדירה את ההצעות של המפלגות האחרות.



בעקבות כך, תקף אותה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מעל במת הכנסת, לאחר שהצעת חוק הנוטריונים הרשומה על שמו – לא אושרה בוועדה. בהמשך גפני ניהל דיאלוג משעשע עם חברי 'יש עתיד' שאף הציעו לו להצטרף לקואליציה עמם.

"מדוע התנגדו לזה בוועדת שרים לחקיקה?", זעק גפני בנוגע לחוק הנוטריונים, "מה היה פה חוץ מהכיפה השחורה שלי? אומרים שיש בעיות, מסכים, תעביר את זה לטרומית ונדון בזה בוועדות. שמישהו יגיד לי שהסיבה היא לא העובדה שיש לי כיפה שחורה".

"אני רוצה לדעת, הרי אם זה היה חוק של הבית היהודי, היו מאשרים לי את זה. מנגד, אני נתתי להם הכל, אין משהו שלא נתתי להם", הוסיף. בשלב זה פנה גפני לח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' בעל הכיפה הסרוגה - ושאל אותו: "תסביר לי אלעזר, אתה הרבה שנים בכנסת, תסביר לי על החוק הזה, למה לא אפשר היה, להעביר אותו טרומית?".

שטרן: "גפני, אבל זה חברים שלך בקואליציה. שאנחנו מגיעים לעזור לך - בסוף אתה מצביע נגד עצמך", גפני: "זה קרה אבל לא קרה הרבה". גפני התייחס לחוק העדפה מתקנת שאף הוא רשום על שמו, ובימים האחרונים נמצא בעין הסערה לאחר התנגדותה של השרה שקד. "אני אגיד לכם למה יש כל הזמן ציוצים על העדפה מתקנת, הרי החוק הזה עבר בעבר פה אחד וגם אתם ב'יש עתיד' תמכתם בו, בכנסת הקודמת שיאיר לפיד היה שר האוצר, הוא עבר. אבל יש לי היום חברים חדשים, כשהייתי באופוזיציה זה עבר פה אחד, זה הרי דבר כל כך פשוט", אמר גפני ורימז כי הסיבה ש'הבית היהודי' מתנגדת להעדפה מתקנת לחרדים - כי היא חוששת שהחרדים שיכנסו בשירות המדינה יהיו על חשבון הדתיים לאומיים שנמצאים שם שנים.

לאחר המרמור על החברים בבית היהודי, שאלה יעל גרמן מ'יש עתיד' את גפני: "נו, אז אולי תהיה בקואליציה איתנו". גפני: "זה גדול עלי, לגבי קואליציה אופוזיציה נעזוב".מלסיום, חזר גפני להצעת חוק הנוטריונים ואמר: "מעתה, מה שאני אדבר עם השרים בחוק הזה - אני אדבר איתם רק בשם ח"כ אלי אלאלוף שאף הוא חתום על החוק - ולא אין כיפה שחורה".
משה גפני איילת שקד הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד