י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תובע מרכזי בפרשות חרדיות - חשוד בעצמו

סגן פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אורי קורב, חשוד בעבירה פלילית בעובדת שכפופה אליו

קורב. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
קורב. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90

סגן פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) ומי שהיה התובע במשפט אולמרט, עו"ד אורי קורב, חשוד בעבירה פלילית, כך פרסם אמש (ה) גיא פלג בערוץ 2.

עו"ד קורב הוא פרקליט בכיר ומוערך העוסק בעיקר בפשעים חמורים. לפני שמונה חודשים, באפריל, ייצג קורב את המדינה נגד יוסף חיים בן דוד שהורשע בחטיפת ורצח הנער מוחמד אבו ח'דיר יחד עם שני קטינים בני 16. הפסיכיאטר המחוזי קבע שבן דוד כשיר לעמוד לדין ואחראי על מעשיו ונשלח למאסר עולם ו-20 שנים נוספות.

בשלהי 2015 הגיש כתב אישום נגד ישי שליסל שהורשע ברצח שירה בנקי ע"ה ושישה נסיונות רצח נוספים וביוני 2016 גזר עליו בית המשפט מאסר עולם ו-31 שנות מאסר.

לפני 3.5 שנים - אז כבר כיהן כסגן פרקליט מחוז ירושלים בתחום הפלילי - התמודד על תפקיד ראש המחלקה הכלכלית במחוז ירושלים אך נותר בתפקידו ועו"ד יובל קפלינסקי קיבל את התפקיד.

גם בתיק של מוסדות חזון ישעיה שנפתח בשנת 2012 ייצג עו"ד אורי קורב, שהגיש בדצמבר 2014 כתבי אישום נגד מייסד העמותה אברהם ישראל ונגד רואה החשבון אברהם חבצלת. הרב יאשיהו פינטו נחשד כי שיחד את ראש אגף החקירות במשטרה תנ"צ אפרים ברכה ז"ל בתמורה להעברת מידע בתיק חזון ישעיה, אולם בסופו של הליך נסגר התיק נגד הרב בשל חוסר ראיות.

בשנת 2006 ייצג את המדינה נגד חבר הכנסת לשעבר עופר חוגי מש"ס שהורשע בזיוף רשימות תלמידים עת כיהן כמנכ"ל מוסדות "אור החיים" וקיבל ממשרד החינוך כשני מיליון שקלים במרמה. שנתיים מאסר נגזרו עליו והפרקליטות ערערה לעליון על העונש שהוחמר לשלוש שנות מאסר, אותן סיים לרצות ב-2010.

על פי הפרסום של פלג בערוץ 2, בשבועות האחרונים, תחת מעטה חשאיות, התנהלה אחת החקירות הרגישות ביותר שידעו לאחרונה במערכת המשפט. במרכז הפרשה עומד עו"ד אורי קורב, תובע בכיר מאוד בפרקליטות המדינה. מדובר במידע שהגיע על עבירות חמורות שביצע לכאורה התובע הבכיר בעובדת שכפופה אליו.

המידע הועבר לפרקליט המדינה שי ניצן וממנו ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. השניים כינסו התייעצות דחופה, בסיומה הוחלט להעביר את החקירה למשטרת ישראל. ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, זומן לפגישה בהולה בסיומה הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד הכולל קצינים וחוקרים שאינם מכירים את התובע הבכיר ולא עבדו עמו.

בנוסף הוחלט שהחקירה צריכה להיות מלווה בפרקליט בכיר אך לא משורות הפרקליטות: נעשתה פנייה לפרקליט הראשי לצה"ל, תא"ל שרון אפק, וזה הציב קצינה בדרגת סגן אלוף שמעורה בחומרים אלה שתלווה את החקירה. צוות החקירה המיוחד פעל בחשאיות מוחלטת, החוקרים נפגשו פעמיים עם הקורבן לכאורה, אולם העובדת סירבה לשתף פעולה עם החוקרים. בסיומו של יום הוחלט לגנוז את התיק במישור הפלילי בשל היעדר אופק חקירתי. ההיבטים המשמעתיים של הסיפור עדיין נבחנים.

עו"ד אורי קורב לא היה מודע לחקירה בעניינו ורק אמש, בעקבות פניית חדשות 2, הוא זומן לשיחה אצל פרקליט המדינה שבה נמסר לו המידע. דובר משרד המשפטים, מסר בתגובה לחדשות 2: "נוכח העובדה שמדובר בפרקליט, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מהמשטרה כי ימונה צוות חקירה המורכב מחוקרים שאינם מכירים את הפרקליט. העובדת המדוברת זומנה למשטרה, אך סירבה להגיש תלונה או לשתף פעולה. בנסיבות אלה המליצו המשטרה והפרקליטה המלווה שאין מקום להמשך הטיפול בעניין במישור הפלילי".
אורי קורב פרקליט אולמרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד