י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תלמידי 'מוהל האתיופים' מתגייסים למענו

אחרי ההתנצלות של 'מוהל האתיופים' - עצומה של מוהלים בעלי שם לרבנות הראשית לישראל בקריאה לא לערב שיקולים זרים בהחלטה על עתידו של המוהל

צילום אילוסטרציה: Serge Attal / Flash 90
צילום אילוסטרציה: Serge Attal / Flash 90

אחרי ההתנצלות של מוהל האתיופים מגיע מכתב תמיכה של מוהלים מכל רחבי הארץ הקוראים לרבנות הראשית לישראל להפריד בין הפן המקצועי למעידתו הלשונית של הרב אליהו אסולין.

במכתב עליו חתמו המוהלים נכתב "אנו, מוהלים העובדים בתחום מזה שנים ארוכות, אשר רכשנו את מומחיותינו אצל הרב אליהו אסולין, פונים לרבנות הראשית לישראל קודם החלטתה בעניינו של הרב אסולין ומבקשים להביא לידיעתכם את מקצועיותו וניסיונו של הרב אסולין בתחום עריכת בריתות המילה.

כתלמידים שהפכו למוהלים ותיקים, אשר גם ראו את הסרטון המדובר, אנו קובעים בוודאות כי התנהלותו של כבוד הרב עומדת בסטנדרטים המקצועיים הגדולים ביותר, העולים בקנה אחד עם הכללים המחמירים ביותר שנועדו לתת הגנה מרבית לתינוק הנימול".

המוהלים ממשיכים וכותבים כי בניגוד לשגיאתו הקשה של הרב באופן המילולי, "אנו רואים צורך להפריד את הדיון בין הפן המקצועי לפן המילולי. מדובר ברב ואיש מקצוע העומד בשורה אחת עם המוהלים המומחים בישראל שהעמיד דורות של תלמידים מקצועיים ע"י לימוד אישי ונסיכת בטחון בהליך. מה שבהכרח נתן לנו את ההכשרה להתעסק בתחום".

המוהלים מתייחסים במכתבם לפן המקצועי וכותבים כי במסגרת הפרקטיקה של לימוד עריכת ברית מילה, יש צורך בניסיון וביצוע חתך של ערלת התינוק באמצעות מגן, אשר מונע פגיעה בגוף התינוק, כך שגם מוהל מתלמד יכול לבצע את פעולת החיתוך ולא לגרום נזק לתינוק.

"כיהודים האמונים על שמירת ההלכה והמסורת היהודית אנו לא צריכים לספר לכם על המנהג בו אב מל את בנו למרות חוסר ניסיונות בשל אותו מגן אשר מונע טעויות היכרותו את ההליך המעשי. אשר על כן אנחנו פונים אליכם כוועדה המקצועית שאמורה להחליט על בסיס עובדות מקצועיות".

בחתומים:
הרב אליעזר ויספיש - פתח תקווה
הרב מנחם כהן – רמת אביב
הרב חנן כוחנובסקי – ראשון לציון
הרב יוסף בלנרו – אור עקיבא
הרב מאיר בלחסן – אבני חפץ
הרב ארנון דאסה – רב וראש כולל לעדה האתיופית - חריש
הרב מיכאל טפירו – בני ברק
הרב חנן וועקנין – רב קהילת ברסלב ג. אולגה חדרה
הרב אהרון בדיחי – אבן יהודה

מוהל האתיופים עצומה רבנות ראשית ברית מילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד