כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: ח"כ מש"ס תועד על שפת הבריכה

עוד בלייבל'ה: הביקור הסודי של דרעי בבית בגבעת שמואל, הרופא של הרב מאזוז ותיעוד נרחב בויז'ניץ בארה"ב • וגם: החרדי שטיפס על הסופר-טנקר • הקשר הכפול של פינדרוס לגאון מוילנא • ופינת מזל טוב נרחבת

חשיפה: ח"כ מש"ס תועד על שפת הבריכה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

להצלחה חקיינים רבים: בעקבות הבאזז העצום שיצרו קבוצות הווטסאפ '7 דקות לפני כולם' של בחדרי חרדים, החליטה סוכנת שיווק בעיתון מסוים לנסות להקים קבוצת בעלי עסקים בניהולה. כך, באחד הבקרים השבוע, התעוררו כמה עשרות בעלי עסקים במגזר וגילו כי צורפו בעל כורחם לקבוצה, אך החברים לא פראיירים והם פרשו בזה אחר זה והשאירו את המייסדת לבדה.

ועוד בגזרת הווטסאפ: היועץ האסטרטגי הותיק ומי שטבע את המונח והסטטוס "אל תערבבו אותי כי אני המצאתי את הכפית", החליף סטטוס לאחרונה, ולייבל'ה תוהה האם מישהו בכל זאת הצליח לערבב אותו ולגזול ממנו איזה לקוח או שבאמת הגיע הזמן לשינוי סטטוס, שנאמר "כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים".


ובגזרה אחרת: רגע לפני שהסופר טנקר עזב אותנו בחזרה לארה"ב, הספיק סוכן הנסיעות והאיש בטעם של פעם לתפוס תמונה למרגלות המטוס. גורמים יודעי דבר מסרו ללייבל'ה שקמיסר הספיק לשלוח על הטנקר לארה"ב כמה נוסעים שנפלטו מטיסות אל על השובתת...

פינת גדולי ישראל:
ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, צפה לייבל'ה השבוע בגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', בדרכו למרפאת השיניים של בוחניק.


ואילו סגן ראש עיריית מודיעין עילית ומבכירי המודיע, טוביה פריינד, הנחה השבוע את מעמד הפרשת תרומות ומעשרות ביקבי ציון, בהשתתפות גאב"ד העדה ובכירי הבד"ץ.


ואת המקובל הטברייני צופה השריפות הגאון רבי דוב קוק, פגש לייבל'ה השבוע בשבע ברכות לאחיינו של איש העסקים שולם פישר, שנערך בביתו בטבריה.


וקצת מגדולי ישראל בחו"ל: הרבי מויז'ניץ העוסק בגיוס 40 מיליון דולר שוהה בימים אלו בארה"ב והוא ישבות בשבת הקרובה בלייקווד. בחסידות נערכים בתגבורת משמעותית לסייע לאדמו"ר, וכמה תותחים מהארץ התגייסו למשימה, ובהם שיקי מנדל, יענקי טסלר ועוד.


גם חבר מועצת עיריית אשדוד מויז'ניץ ואחד האנשים החזקים אצל ליצמן בבריאות, ביצע גיחה ונעמד להצטלם באו"ם.


ואילו עיתונאי 'משפחה' אריה ארליך, ששב מביקור בניו יורק, לא פספס נאום בעצרת האו"ם. אמנם האולם היה ריק - אך ארליך הצליח 'לעשות ביבי' ולהשתחל לפודיום.


ועוד אחד מחו"ל: במסעדה חלבית בבורו פארק, פגש לייבל'ה את איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים כשהוא יושב לארוחה עם ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד.


ומויז'ניץ לבעלזא: בוועידה ההיסטורית 'דורותינו' שערכה החסידות, נכחו שלושה צלמים - נפתלי לרר, אלי סגל ואנשיל בעק. צלם הבית לרר, שהיה חייב לצאת כל רגע בגלל הקליטה, ביצע סלפי עם הקולגות.

הפינה הפוליטית
במזנון הכנסת נצפה השבוע משה גפני חובב החמוצים. לייבל'ה יודע לספר שגפני מקפיד על ארוחתו במזון, למען יהיה לו כוח לחוקק לטובת החרדים העובדים, וכפי שצייץ שמעון ברייטקופף: "הוא בן 65, ראש כולל בעברו, מזוקן, לובש חולצה לבנה ומכנסיים מרופטות, ועדיין 'החרדים העובדים' לא יכלו לאחל לעצמם נציג טוב יותר מח"כ משה גפני".

ואילו הח"כ החדש בש"ס, מיכאל מלכיאלי, (שעושה עבודה יפה בכנסת בינתיים) הגיע להשתתף בגיבוש שנערך אמש בבריכה מקורה לרבני 'בנועם'. לבריכה מלכיאלי לא נכנס ובמקום זאת הוא תועד מסתודד עם היועץ המשפטי של הארגון ישראל ענדן.


לאחר ניחום האבלים שערך בסוף השבוע יו"ר ש״ס השר אריה דרעי אצל הרב שלום ארוש בגבעת שמואל, בעקבות פטירת אחותו, עלה כבוד השר לביקור ספונטני בביתו של איציק סודרי המתגורר בשכנות, כשלמפגש מצטרף שכן נוסף, המנכ"ל המיועד למשרד פיתוח הנגב, הגליל והפריפריה - אריאל משעל.

ובלשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש חגגו השבוע שמחה כפולה - בן העוזר יהושע טננהויז נכנס לעול תורה ומצוות, ואילו יועץ התקשורת המסור והאסטרטג של הלשכה, שניאור רוזן, חגג יום הולדת. מזל טוב.


ואפרופו רוזן, הוא נצפה השבוע בכנסת מפגין כישורים חדשים. לייבל'ה שמע ששניאור אסף סביבו חברים ומכרים והעביר להם סדנה מרתקת על אומנות מודרנית, בה הוא 'מייבין' גדול, מאחר והתחום משמש לו תחביב מקטנותו.


חניכי קורס פו"מ של המשטרה הגיעו השבוע לעיריית ירושלים - שם זכו לקבל הרצאה מאלפת על הקשר של הציבור החרדי והמשטרה לאורך השנים מסגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס. לסיום, הגיש מפקד הקורס לפינדרוס תעודת הוקרה עם אמרה בשם הגאון מווילנא, תוך שהוא מספר לחניכים שהגר"א היה ממייסדי הזרם הליטאי עליו נמנה פינדרוס. למרות הבקיאות המרשימה, לייבל'ה מציין שהמפקד פספס את הפואנטה המרכזית, שכן פינדרוס נמנה עם תלמידיו של הגרי"ש זילברמן זצ"ל, הנחשב למחדש מסורת תלמידי הגר"א בירושלים.


ואחרון מהכנסת, שם תועדו השבוע שני הכתבים הפוליטיים יעקב גרודקה מאתר הבית ואיתי גדסי מקול חי, בהסתודדות עם הכתב המדיני של 'המבשר' מוטי גולדמן. לייבל'ה תוהה האם נוצר במקום ציר חדש של שלושת הגימ"לים בתקשורת החרדית.

פינת המזל טוב והאבל
חבר מועצת עיריית ירושלים ישראל קלרמן הפך לסבא יום לפני שהחל לשבת שבעה על אחיו, שנפטר לאחר מחלה קשה. בסנדקאות כובד הסבא חבר המועצה. במשתתפים: חבר ה'מועצת' הגר"ד כהן, הגר"ד יפה והגר"י אפרתי, וכמובן בכירי עיריית ירושלים.


ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ירושלים עופר ברקוביץ מסיעת התעוררות, שהכניס בבוקר חמישי את בנו בבריתו של אברהם אבינו. האירוע התקיים בבית הכנסת אוהבי ציון בשכונת נחלאות הירושלמית בה מתגורר ברקוביץ. הראשל"צ ורבה הספרדי של העיר, הרב עמאר, הגיע לכבד ולברך בברכת "זה הקטן, גדול יהיה". עוד הגיעו לכבד: ראש העיר ניר ברקת, רמי לוי, קובי כחלון, סגני ראש העיר, חברי מועצה רבים ועוד.


בשמחת הברית לבנו בכורו של איש הרבנים בציבור הספרדי, הרב יהודה חזן (ש"ס ולאחרונה גם אצל הרב עמאר) נצפו שניים שפעם ניהלו את הקבלן 45 - צבי חקק שמארגן את ועידת הרבנים הספרדים בראשות חברי מועצת חכמי התורה, ויעקב סיני. השניים כנראה החליפו חוויות ולייבל'ה משער שסיני שוחח עם חקק על האפשרויות לקדם את השוויגער בתקשורת.


‏אוטוטו סבא: איש התקשורת הוותיק ומנהל התוכניות ברדיו 'קול חי', בצלאל קאהן, אירס השבוע את בתו הראשונה, עם החתן יהונתן שורק מישיבת מיר ברכפלד.

וב'קול ברמה', סמנכ"לית השיווק שושי שטוב הודיעה השבוע על סיום עבודתה ברדיו, עזיבה שניה במחלקה - לאחר נטישת מנהל השיווק יעקב מייזליש לפני החגים. (וזה המקום לאחל ל'קול ברמה' בהצלחה בתוכנית החדשה, בשיתוף חברת ההפקות 'שיר השירים' של המעבד שי ראובני – 'שמע קולי' לגילוי ופיתוח כישרונות צעירים בתחום הפיוט והחזנות).

ואפרופו סמנכ"ליות שיווק: מזל טוב לסמנכ"לית השיווק של יתד נאמן, ציפי רוטלוי, לרגל הולדת הנכד.

בשבת האחרונה חגג יוסי צימט, עוזרו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, את הקידושא רבא לרגל הולדת בתו. צימט ערך את הקידוש בבית החסידים גור - קול הדף ברחוב סמטת מנשה בבני ברק.

מזל טוב מקרב לב לאיש 'הידברות' מוטי מנדל, שערך השבת קידושא רבא לרגל הולדת בתו בבית המדרש דרכי אב ברחוב אונקלוס בבני ברק. רק נחת.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לסופר המוכשר, איש אמונו וסודו של ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, עורך עיתון 'חדש בבית שמש' ומסופרי שבועון 'בקהילה' הרב חנוך ברסלר, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת. ואם כבר, אפרופו 'חדש בבית שמש', במערכת מפיקים מוסף מרתק בשם 'מתחדשים'. לייבל'ה ממתין.

ברכת מזל טוב לאברהם רייכמן‏, יו"ר ארגון 'צוות הצלה' בי-ם, לרגל שמחת נישואי בנו עמרם. שמחת החתונה תתקיים ביום ראשון הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב.

ואפרופו הצלה, ברכת מזל טוב לבן ציון אוירינג, קמב"ץ זק"א בירושלים, לרגל אירוסי בנו מבחירי ישיבת 'אורייתא'.

ובמסיבת הפתעה שלייבל'ה הוזמן אבל לא בא עקב ישיבת מערכת, תיעד שוקי לרר את שרגא בוקשפן הסאונדמן ואת שמוליק לוטרמן הקלידן המוכשר מצפים לבואו של המופתע של הערב רובי טאוב מנכ"ל "נרננה".
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד