כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בעקבות פטירת האחות: תבוטל שבת הבר מצוה אצל הבעל שם טוב

בעקבות האבל בפטירת הפעוטה בת 3 חודשים בטבריה, בת למשפחת בן הרוש ונכדתו של איש החסד הרב דוד דרלי, ביטלו בני המשפחה שבת בר מצווה על ציונו של הבעל שם טוב הקדוש, שתוכננה להיערך בשבת הקרובה לאחיה של הפעוטה

ציון הבעל שם טוב. צילום: פלאש 90
ציון הבעל שם טוב. צילום: פלאש 90

בעקבות האסון הקשה שפקד ביום שישי את משפחת בן הרוש מטבריה, בפטירת בתם הפעוטה שרה ע"ה והיא בת שלושה חודשים בלבד - הוחלט על ביטול שבת בר מצווה לבן המשפחה, שתוכננה להיערך בעיירת מעז'יבוז באוקראינה בשבת הבאה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הפעוטה, הלכה לעולמה בבוקר יום שישי אחר שלא חשה בטוב, סיבת הפטירה, כך על פי הדיווחים, היתה התייבשות. ההלוויה התקיימה כבר ביום שישי. הקהילה החרדית בטבריה, שהרב דרלי מוכר בה מאוד, התעטפה באבל נוכח הבשורה הקשה.

לפני יותר מעשור, נולדו שני ילדים למשפחה. הבכור, ייכנס בעול תורה בעת הגיעו לגיל 13, בשבוע הקרוב. בני המשפחה תכננו לצאת ביום רביעי לאוקראינה בראשות סב המשפחה איש החסד הרב דוד דרלי ראש מוסדות 'תפארת טבריה', בכדי לחגוג את שמחת הבר מצווה על יד ציונו של הבעל שם טוב הקדוש.

הרב דרלי ידוע כמי שמחובר לציון הבעש"ט ולמז'יבוז. הוא פעל רבות להקמת המרכז היהודי במקום, נודע כמי שמכניס אורחים ודואג לאלפים המגיעים לשהות בציון הבעל שם טוב במשך כל ימות השנה בכלל ובחג השבועות בפרט. בשל כך, תכננו בני המשפחה לחגוג ולציין את שבת הבר-מצווה במז'יבוז'.

בעקבות האסון הקשה בפטירתה הפתאומית של בת המשפחה וישיבת ה'שבעה', ייאלצו כאמור לבטל את הנסיעה לשבת בר המצווה שתוכננה בהשתפות עשרות בני משפחה, להם כבר נרכשו כרטיסי טיסה רבים.
הרב דוד דרלי טבריה אסון פעוטה שבת בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד