ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הנהלת אל על ועובדי החברה שבים הערב לשולחן הדיונים

בשעה זו נועדים נציגי הנהלת אל על וועד עובדי החברה, והפעם - בתיווך יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן • הסכסוך בין הצדדים הגיע לשיאו בעקבות הכרזה על שורה של ביטולי טיסות בשלושת השבועות האחרונים

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



ביום חמישי האחרון, לאחר מספר ימים של דיונים ממושכים - חלקם בהשתתפות יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ואבי אדרי, יו"ר אגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - נראה כי הצדדים מתקשים להגיע להבנות.

ההנהלה הכריזה שעות ספורות לפני הטיסה על ביטול טיסה 027 לניו יורק - ולאחר שעה החזירה את הטיסה לפעילות, בהתערבות ההסתדרות. גם הפעם הציגו ההנהלה והטייסים גרסאות סותרות בנוגע לגורמים לביטול הטיסה. הטייסים טענו כי היו מוכנים לעלות על הטיסה, ואף לשהות ביעד עד הטיסה בחזרה ארצה. מנגד, ההנהלה טענה כי הטייסים סירבו לבצע את הטיסה בשלמותה, ורובם לא נענו לקחת את הטיסה. מקרה כזה בעיצומו של משא ומתן לא מעיד טובות על האמון בין הצדדים או על יכולתם להגיע להבנות.

הנהלת אל על החליטה על ביטולי טיסות בטענה שטייסיה מנפחים את משכורותיהם באמצעות מה שנקרא "פיצול טיסות" - שיטה המבטיחה להם לשוב לארץ כנוסעים מיד לאחר הגעת הטיסה ליעד, מבלי לשהות בו, תוך שהם מקבלים תוספת שכר ותנאים מועדפים כאילו הפעילו גם את הטיסה חזור.

הטייסים מצידם טוענים כי לוח הזמנים של החברה נשען על זמינותם מחוץ ללוח הטיסות, ודורש מהם להיות זמינים לטיסות ולשהיות ארוכות - באופן שלא מאפשר להם לקיים אורח חיים תקין.

אחד מסעיפי המשא ומתן הנידונים נוגע לקיצור זמני השהייה ביעד, כך שהטייסים יוכלו להיות זמינים לטיסות נוספות, וכן על קביעת הגמול בעבור קיצור זמני השהייה.

בימים האחרונים דרשה ההנהלה מהטייסים להתחייב שלא לבצע יותר פיצולי טיסות, ואילו הטייסים עמדו על כך שהחברה תחדל מהפעלת מטוסים חכורים - מרגע החתימה על ההסכם, ולצמיתות.

הדיונים הנוכחיים מתמקדים במציאת פתרון מיידי למגזרים השונים בחברה (טכנאים, דיילים, עובדי קרקע וטייסים) בכדי למנוע את ביטולי הטיסות. בין מגזר הטייסים והנהלת החברה קיימות עוד מחלוקות רבות, על רקע כניסתן הקרובה של התקנות החדשות של רת"א, שיגבילו את שעות העבודה של הטייסים החל ממאי 2018, וכן לאור תוכניות ההתרחבות של החברה לשנים הבאות ותנאיהם של הטייסים, שמבקשים תמורה גדולה יותר בעבור עבודתם.

קישורים:
בניין בלי מעלית, 3 חדרים במקום 4: התרגילים של הקבלנים במחיר למשתכן
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
דרוקר על נתניהו בראיון ל'גרדיאן': ''לא ייאמן כמה זמן הוא מקדיש למאבק נגדי; שיחות טלפון בזו אחר זו''
אל על שולחן הדיונים וועד עובדים הסתדרות ביטולי טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד