י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חוששים מטראמפ: ארכיון האינטרנט יוצר עותק גיבוי של כל הרשת בקנדה

הארכיון הדיגיטלי שפועל בארה"ב זה שני עשורים ומאחסן היסטוריה של מאות מיליארדי עמודי רשת, ייצור אתר ראי בשרתים בקנדה מחשש להידוק הצנזורה בארה"ב

  • ג' כסלו התשע"ז
חוששים מטראמפ: ארכיון האינטרנט יוצר עותק גיבוי של כל הרשת בקנדה



ארכיון האינטרנט, ארכיון דיגיטלי ללא מטרות רווח שפועל בארה"ב זה שני עשורים ומאחסן באופן קבוע וחופשי היסטוריה של מיליארדי עמודי רשת, הודיע על כוונתו ליצור אתר ראי בשרתים בקנדה שיכלול את כל הספרייה הדיגיטלית שלו, מחשש להידוק הצנזורה בארה"ב לאחר כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן.

הארכיון, המציג את עצמו כספרייה ואשר מטרתו המוצהרת היא "לספק גישה לכולם לכל המידע, לנצח ובחינם", מספק אחסון קבוע וגישה ציבורית חופשית לאוספים של חומרים דיגיטליים, כולל מיליוני ספרים, סרטונים, תוכנות ומוסיקה חינמיים, ועותקים של קרוב ל-280 מיליארד עמודי רשת מ-20 השנים האחרונות. מדי שבוע גדל הארכיון ב-300 מיליון עמודי רשת חדשים.

"תולדות הספריות הן כאלו של אובדן", נכתב בפוסט שפורסם השבוע בבלוג של ארכיון האינטרנט. "המקרה המפורסם ביותר הוא היעלמות הספרייה הגדולה של אלכסנדריה. ספריות כמו שלנו עלולות להיפגע כתוצאה ממגוון סוגי שבר: רעידות אדמה, משטר שיפוטי וכשל מוסדי".

"אז השנה, קבענו לעצמנו יעד חדש: ליצור עותק של האוסף הדיגיטלי של ארכיון האינטרנט במדינה נוספת. אנחנו בונים של ארכיון האינטרנט של קנדה מכיוון שריבוי עותקים שומר על הדברים בטוחים", נכתב בבלוג, בו התבקשו הקוראים גם לסייע במימון עלות הפרויקט שצפויה להסתכם במיליוני דולרים.

"בתשיעי בנובמבר התעוררנו באמריקה לממשל חדש שמבטיח שינוי קיצוני. זו היתה תזכורת ברורה לכך שמוסדות כמו שלנו, שבנויים לטווח הארוך, צריכים להיות מוכנים לשינוי. עבורנו, משמעות הדבר היא לשמור על החומרים התרבותיים שלנו בטוחים, שמורים ושניתן לגשת אליהם ללא קושי. משמעות הדבר שאנו נערכים לרשת שעלולה לעמוד בפני הרבה יותר מגבלות", נכתב בבלוג.

במהלך קמפיין הבחירות של טראמפ, התבטא המועמד הרפובליקאי בעד קו נוקשה בצנזורה באינטרנט, והכריז כי מגזר ההיי-טק צריך "לחסום את האינטרנט" כדי למנוע התפשטותן של דעות קיצוניות. "מישהו בטח יאמר, 'הו, חופש ביטוי, חופש ביטוי", אמר טראמפ בנאום לפני שנה. "אלו אנשים מטופשים".

קישורים:
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
דרוקר על נתניהו בראיון ל'גרדיאן': ''לא ייאמן כמה זמן הוא מקדיש למאבק נגדי; שיחות טלפון בזו אחר זו''
בניין בלי מעלית, 3 חדרים במקום 4: התרגילים של הקבלנים במחיר למשתכן
ארכיון דיגיטלי דונלד טראמפ ארצות הברית צנזורה באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד