י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעשה במטבע • 10 גרוש בריאה של ילד

הילד משתעל? • הרופאים מבולבלים? • אמרו לכם שמדובר באסתמה? • לא יזיק לבדוק: אולי הוא בלע חפץ? • לקרוא ולא להאמין: 11 שנים שכנו 10 גרושים אוסטרים בראותיו של נתן

מעשה במטבע • 10 גרוש בריאה של ילד

המעשייה הבאה תיראה לכם, לפחות במבט ראשון, כעוד אגדת ילדים מצויה. אלא שלא. מדובר בסיפור רציני ביותר, שנשלח אלינו מבית החולים בלינסון והשרון.

במשך 11 שנה סבל נתן ברנדוינהנדלר מתופעה של שיעול טורדני, שהפכה עם השנים לתעלומה של ממש. חייו הפכו לקשים מנשוא, השיעול הציק לו ביום ובלילה, אבל הרופאים לא הצליחו למצוא את הסיבה.

באין אבחנה ברורה, הם 'הלכו' על 'יש לך אסתמה', ובזה מבחינתם תם הסיפור. עבורו היה זה סיפור טורדני ומתמשך, יום אחר יום, שנה אחר שנה. עשרות בדיקות במרפאות ובבתי החולים, לא הביאו לפתרון לבעייתו, וחוץ מלך ושוב, הם לא הצליחו לשפר את איכות חייו.

דמיינו לעצמכם אדם המשתעל באופן קבוע. במהלך השיעור, בשנתו בלילות, בטיולים, במסיבות חברתיות. לא נעים, מציק, נורא.

ואז הוא הגיע אל ד"ר מנחם כץ, מנהל השירות הקרדיולוגי-אמבולטורי בבי"ח השרון, שהמליץ לו, משום מה, על בדיקת CT. רשרוש אותו שמע בריאותיו הביא את הד"ר להמלצה, אך תודו כי לא כל רופא ישלח את הפציאנט שלו לבדיקת CT על כל רשרוש מוזר בריאות. אסתמה, יכול היה להגיד, ולפטור את החולה שלו כמו כל שאר הרופאים שבדקו אותו ללא כל תוצאה.

את הסיפור ממשיך הפופ' מרדכי קרמר, מנהל המכון למחלות ריאה בבילינסון, המספר כי בדיקת ה-CT אכן נערכה, ובמהלכה עלה חשד לגוש זר בריאות. "אבל לא היינו לגמרי בטוחים מה זה", הוא מגולל את הסיפור, מהצד שלו. "עשינו בדיקה להסתכלות בדרכי האוויר וראינו חפץ עגול. שלפנו אותו בזהירות, באמצעות מלקחיים, ולאחר שניקינו ראינו שזה... מטבע. שפשפנו קצת וראינו שמדובר בעשרה גרושים אוסטרים".

עכשיו פנה הצוות אל הנער נתן ובפיו שאלות ותמיהות. מתברר, כי לפני 11 שנים, בטיול שלו לחו"ל, שאף נתן ממשאף, שבו כפי הנראה הייתה מונחת בטעות המטבע. בעת השאיפה הוא לא הרגיש שמשהו נכנס לראותיו, אבל המטבע עשתה את שלה, וחוללה את כל הצרות מאז ועד היום בו התגלתה ונשלפה בשלום.

אגב, הפרופ' קרמר לא היה לגמרי מופתע. "אנחנו מוציאים הרבה גופים זרים (עצמות, סיכות ראש ודברים נוספים) מהריאות של אנשים", הוא מספר, אך מודה כי "11 שנה זה הרבה מאוד זמן". מה שברור הוא כי אם לא הייתה המטבע מתגלה, "נתן היה עלול לפתח דלקות קשות ואפילו להגיע למצב של סכנת חיים".

אז אם הילד שלכן סובל משיעול טורדני, אל תדלגו על בדיקה מקיפה. מי יודע, אולי בלע בעבר מטבע כזו או אחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד