י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רב בעדה יוצא להגנתו של "מוהל האתיופים": "הוא לא גזען"

רגע לפני ההחלטה בעניינו של 'מוהל האתיופים', בעדה האתיופית מתגייסים למענו של אסולין • הרב ארנון דאסה יצא בסרטון הסברה לעדה האתיופית ואומר כי "הרב אסולין כשל לשונית, אבל לא גזען" - צפו בוידאו הבלעדי

רב בעדה יוצא להגנתו של "מוהל האתיופים": "הוא לא גזען"

הבוקר (א') תדון הרבנות הראשית לישראל בעניינו של 'מוהל האתיופים' שצולם בתחקיר 'כאן' מתבטא בגזענות נגד אתיופים, סודנים ואריתראים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחרי ההשעיה וההתנצלות, ומכתב המוהלים המגבה את 'מוהל האתיופים', מתייצב אחד מרבני העדה לצדו של הרב אליהו אסולין.

הרב ארנון דאסה, העומד בראשות כולל בעדה האתיופית ורב בחריש, צילם אמש סרטון בו הוא יוצא להגנתו של הרב אליהו אסולין, זאת במקביל למכתב ששלחו רבנים ואישים מהעדה האתיופית בחדרה לרבנות הראשית לישראל בשבחו של הרב אסולין. בסרטון פונה הרב דאסה לאנשי קהילתו ומסביר כי הרב אסולין היה מהראשונים שהתייצבו לצד אנשי העדה האתיופית, עוד כאשר מוהלים אחרים סירבו למול אתיופים.



סרטון זה מתצרף למכתב שפורסם ביום שישי בו קוראים מוהלים רבים לרבנות הראשית לישראל להימנע משיקולים זרים בהחלטתו של הרב אסולין. המוהלים קובעים כי הרב אסולין כשל לשונית אך פעל מקצועית.

בסרטון שצילום הרב דאסה הוא פונה לבני קהילתו: "שלום לחברי בני הקהילה. אני מזועזע מהתחקיר שנעשה על מורי ורבי הרב אליהו אסולין, מוהל מומחה שאני יכול לספר לכם על עצמי, למדתי כמוהל בכרם דיבנה ורציתי להתמחות אצל אחד המוהלים הכי מומחים. הגעתי אליו והוא קיבל אותי במאור פנים ושמח מאוד לקחת מישהו מבני הקהילה ולהפוך אותו להיות מוהל מקצועי בשביל הקהילה".

הרב דאסה מספר כי "אני יודע שהרב אוהב את הקהילה ומוכן לעזור בכל דבר. היה עושה להם בריתות בחינם ודואג למשפחות נזקקות. אני יודע שהרב אוהב את הקהילה. בבית הכנסת שלו נמצאים בני הקהילה מתפללים אצלו, חזנים אצלו, עולים לתורה והוא דואג למשפחות נזקקות, בריתות אצלם עשה בחינם ללא שום תמורה". לדבריו "אני זוכר לפני כמה שנים שבני הקהילה חיפשו מוהלים והיו מוהלים שאמרו לא מהעדה, והוא הגיע ועשה את מלאכתו נאמנה, בשמחה וללא תמורה".

הרב דאסה התייחס גם למשפטים הקשים שצוטטו בשם הרב ואמר "הדברים שנאמרו בתחקיר אינם משקפים את הדמות של הרב, הרב אוהב את הקהילה מכבד אותה ומוכן להושיט יד לכל בני הקהילה".
המוהל בשר תותחים הרב דאסה אתיופים תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד