כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ח"כית מהמחנה הציוני מחציפה פנים נגד הרב הראשי

לאחר דבריו אמש נגד ארגון רבני צוהר, תוקפת ח"כ סבטלובה את הראשון לציון ואומרת כי הוא שכח מהו תפקידה של הרבנות בישראל

הרב יצחק יוסף, צילום: יעקב נחומי, פלאש90
הרב יצחק יוסף, צילום: יעקב נחומי, פלאש90

השתלחות חסרת תקדים נגד הראשל"צ הרב יצחק יוסף בעקבות דברים חריפים שאמר אמש נגד ארגון צוהר, ובין השאר כי - "הם עושים דברים חמורים ביותר, נותנים לאישה לנאום בבית כנסת בליל שבת, נותנים לה לברך בשבע ברכות 'יוצר האדם.. יוצר הבהמה'".

הבוקר (א') החציפה ח"כ קסניה סבטלובה נגד הראשל"צ ואמרה כי "הרב יוסף שכח שהוא משרת ציבור, ומשכורתו משולמת מכספי ציבור. ההשתלחות שלו ברבני צהר מצריכה לשאול שאלות קשות על תפקידיה של הרבנות הראשית ועל התאמתו לתפקיד רב ראשי בישראל".

לדבריה של סבטלובה: "תפקידה של הרבנות הראשית אינו להשניא, להסית, לשסע. היא הוקמה כדי להכיל את כל היהודים שחיים כאן ולהיות הנהגה רוחנית. יוסף מעל בתפקידו. ההשתלחות חסרת הרסן, אינה יותר מנת חלקם רק של רפורמים וקונסרבטיביים - עכשיו על הכוונת גם רבנים אורתודוקסים שלשיטתו של יוסף ׳לא מספיק אורתודוקסים׳. הדברים האלו מצריכים בדיקה", אמרה הח"כית הבוקר.

אמש, גם ארגון צוהר פרסם תגובה מחציפה נגד הראשון לציון: "הרב יצחק יוסף ממוטט את מעמדה של הרבנות הראשית לישראל בהשתלחותו במאות רבנים בישראל המקדשים שם שמים ברבים, ומנסים לתקן את חילול השם שהוא גורם לתורת ישראל".

לדברי הארגון, "דבריו חסרי השחר, והאסורים לחלוטין על פי הלכות לשון הרע ומצוות "מדבר שקר תרחק" – גורמים נזק עצום לתורת ישראל ולכבודה של הרבנות בישראל. לא ניתן להבין כלל כיצד מי שנבחר לרב ראשי לישראל, על אף שלא עמד במבחני הרבנות, פוגע בשדרת רבנים מרכזית בעם ישראל, שמקדישה את חייה למען ההלכה, התורה ועם ישראל כולו".

יודגש כי דבריו של הרב יוסף נאמרו בפומבי מול אלפים המשתתפים בשיעור הקבוע בבית הכנסת היזדים – המשודר בלווין. כמידי מוצאי שבת, משתמש הרב יוסף בבמה הפומבית, ובין פסקי ההלכה שעליהם מבוסס השיעור – שולף הרב אמירות השקפתיות המעוררות סערה.

צילום: יעקב כהןצילום: צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

במקביל הארגון המקורב לרב הראשי, הוציא מצידו הודעת תמיכה, הנפתחת בכותרת: 'בנועם' המעניק שירותי יהדות במאור פנים בכל רחבי הארץ, מחזק את ידי הגר"י יוסף.

"עם ישראל יודע להבחין בין פסיקת הלכה אמיתית, בעלת רגישות חברתית לנושא העגונות ולבעיות השעה, לבין ארגונים יח"צניים, שכל עיסוקם הוא הפרחת סיסמאות באמצעי התקשורת ללא אחיזה של ממש בפסיקה ההלכתית, וללא נטילת אחריות מינימאלית למען עם ישראל.
הרב יצחק יוסף הראשון לציון קסניה סבטלובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד