ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסדרה ומואזין: ש"ס תשמור משמעת קואליציונית

לקראת שבוע סוער, ש"ס צפויה לתמוך בעמדות הרשמיות של הקואליציה בחוקים הרגישים שיעלו השבוע

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

השבוע צפויים לעלות להצבעה חוק ההסדרה וחוק המואזין, שלעת עתה מאיימים על יציבות הקואליציה, לאחר חילוקי דעות קשים בין מפלגות 'כולנו' ו'הבית היהודי'.

אמש (מוצ"ש) הבהיר בנט כי "אין שום סיכום לגבי הסדרת ההתיישבות ביו"ש ובעמונה. אנו מצפים שחוק ההסדרה יעבור במלואו ביום שני כמתחייב מההסכם הקואליציוני", כך צייץ שר החינוך בטוויטר.

מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן, אמר בפורום סבן שנערך בוושינגטון כי "לדעתי צריך לדחות את הליך החקיקה עד לאחרי 22 בינואר", בהתייחסו לחוק ההסדרה הדגיש ליברמן, "הבהרתי את העמדה שלי בעניין בקבינט ובפומבי".

גם חוק המואזין לא חדל מלעורר סערות. כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"בחדרי חרדים" כי בש"ס הבהירו לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת כי הסיעה תצביע נגד חוק המואזין. בעקבות הפרסום פרסמה סיעת ש"ס הכחשה, "הפרסומים המוטעים אודות 'התנגדות סיעת ש"ס לחוק המואזין', כמו גם הפרסומים על הבטחות של ש"ס למפלגות שונות משוללים כל יסוד. כחברה בקואליציה ש"ס תפעל בהתאם למשמעת הקואליציונית ותתמוך בחוקים שעברו את אישור ועדת השרים, לרבות חוק המואזין".

בנוסף, דווח ב"בחדרי חרדים", כי חברי כנסת מ'הרשימה המשותפת' ניסו לשכנע ח"כים ב'יהדות התורה' להתנגד לחוק המואזין בטענה כי "גם ש"ס נגד החוק".

כמו"כ פורסם ב"בחדרי חרדים" כי קודם לכן, לאחר ישיבת הקבינט הביטחוני מדיני שהתקיימה סביב חוק ההסדרה, התעקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את חוק המואזין כבר באותו היום להצבעה למליאת הכנסת. בעקבות כך נפגש עמו שר הפנים אריה דרעי שדרש להוריד את החוק מסדר היום.

בכותרת שפורסמה היה מנוסח כי "דרעי אמר לנתניהו כי הוא נגד חוק המואזין", כך גם בכותרת המשנה, אך כאמור, הדברים יוחסו לעובדה שדרעי ביקש מנתניהו להוריד את חוק המואזין מסדר היום בגלל התעקשות 'הבית היהודי'. מסיעת ש"ס ביקשו לשנות את הכותרת ממנה היה מובן כי ש"ס תצביע נגד חוק ההסדרה, ואכן לאלתר - הכותרת תוקנה וחודדה.

לסיכום, גורמים המקורבים לשר הפנים דרעי ביקשו להבהיר ל"בחדרי חרדים" כי "המידע שפורסם בהקשר לש"ס הינו טעות מיסודו. השר דרעי לא אמר לראש הממשלה בשום צורה כי הוא נגד חוק המואזין, בנוסף הוא לא התחייב בפני אף אחד מבין חברי הכנסת של הרשימה המשותפת כי הוא או ש"ס יצביעו נגד החוק. כמו"כ, הבהירו הגורמים כי הידיעה כאילו דרעי אולץ להכחיש - גם היא לא נכונה ואת הודעת ההכחשה הוציא יועץ התקשורת של השר ברק סרי לאחר פניות כלי תקשורת בנושא".

יודגש, כי כל מידע שפורסם ב"בחדרי חרדים" מבוסס על מקורות מהימנים והוא מגובה בראיות, אך יחד עם זאת – "בחדרי חרדים" משמש כבמה גם להכחשות על מידע שפורסם, באופן מקצועי, וכפי שהיה עד כה – יהיה גם בעתיד.
שס הכחשה מואזין הסדרה עמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד