י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איפור מורפולוגי: מתקנים בצבע...

כיצד ניתן "להצר" פנים רחבות? • איך מרככים קמטי הבעה? • כיצד ליצור תחושה של שפתיים מעובות יותר? • איך "מעצימים" את עצם הלחי? • הכירו: איפור מתקן

איפור מורפולוגי: מתקנים בצבע...
יעקב נחומי



איפור מורפולוגי הוא איפור מתקן. ניתן להגיע לשיפור משמעותי במראה בעזרת משחקי צבע, אור וצל ואפקטים נכונים באיפור. אלה ועוד יכולים לתפוס חלקית את מקומה של הכירורגיה הבלתי הפיכה. ירין שחף מסביר איך עושים זאת נכון:

לפני הכל, חשוב לשנן את כללי היסוד:
1. צבעים כהים מקטינים, יוצרים תחושה של עומק ושטח קטן.
2. צבעים בהירים יוצרים תחושה של גובה ושטח גדול.
3. מרקם מט גורם למראה שטוח.
4 מרקם מבריק "מוסיף" נפח.

כשמדובר בתיקוני פנים, כללים אלו מקבלים משנה חשיבות, כלומר, הבנת הכללים האלה משפרת מאוד את היכולת של המתאפרת לשנות את המבנה הגולגלתי של פניה: להצר פנים רחבות מידי, להקטין או להגדיל שפתיים בולט מידי, "להעלים" שקיות כהות וכו.

לדוגמא: מבנה פנים אידיאלי הוא המבנה האובאלי, מבנה זה מאופיין בפנים רחבים באזור הרקות ההולכים ומתחדדים לכיוון הסנטר - מזכיר מעט את צורת המשולש. מבנה פנים זה נחשב לאידיאלי משתי סיבות עיקריות: הוא מבליט את עצמות הלחיים וגם יוצר תחושה של צוואר גבוה יותר. למרבה הצער, לא כולם נולדו עם מבנה פנים זה כמובן, אך בעזרת מעט חומרי איפור ותירגול קל, ניתן לאפר (להצליל ולהאיר) את הפנים כך שיראו קרוב למבנה האובאלי.

מגוון האפשרויות:

1. ריכוך קמטים:

הקונסילר מוכר בשימוש שלו מתחת לעיניים בכדי לשפר את מראה "השקיות", אך הוא לא פחות יעיל לריכוך קמטים בצידי הפה. על מנת לרכך את הקמט שמתחיל מהאף ויורד לכיוון הסנטר, חשוב להקפיד לרכוש קונסילר בהיר משמעותית מגוון עור הפנים הטבעי. צבע בהיר יוצר תחושת הארה ותחושה של מקום מורם וגבוה יותר. זה בדיוק מה שצריך כשיש קמטי נפילה ושקעים.

2. העצמת עצם הלחי:

סומק בגוון נכון וממוקם נכון "מרים" את הפנים ומעניק מראה פחות "נפול". יש למרוח את הסומק בזווית הפנים קרוב יותר לאזור האוזניים והרקות. הנחת סומק במרכז הפנים תיצור תחושה נפולה יותר ואילו הסומק בצידי הפנים יצור תחושה של פנים מורמות יותר. טכניקת הנחת סומק או פודרה כהה מאוד בצידי הפנים יוצרת הצללה ומראה פנים רזה יותר - מומלץ לנשים שפניהן עגולות. מורחים את הסומק מתחת לעצם הלחי, כך שנוצרת אשליה של פנים במבנה מאורך וחטוב יותר.

3 . צל טבעי:

השתמשו בצלליות במרקם מט ובגוונים בהירים של חול. אלה מטיבות עם כל גוון של עור, ויוצרות מראה עיניים מואר ורענן.

4. שפתיים מעובות:

כדי ליצור מראה שפתיים מלא ניתן "להגדיל" אותם משמעותית אם עושים זאת נכון. בתחילה מורחים עליהם מייק-אפ כמו זה שמשתמשים בו לכיסוי הפנים. אחר כך, בעזרת עיפרון בצבע השפתון ניצור קו חדש תיחומי - בצמוד לקו הטבעי אך כלפי חוץ. כעת ממלאים את המסגרת בליפסטיק מבלי לחרוג אל השוליים. כאשר רוצים להקטין את השפתיים, יש לעבוד באופן דומה אך בצורה הפוכה.

ירין שחף, מנהל בית הספר לאיפור, מספר 1בארץ

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד