כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגיסים שוחחו: האם מותר לכוון שעון על פי הרדיו

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ, סקווירא וסאטמר, נפגשו אתמול למפגש משותף ומרתק • "בחדרי חרדים" עם תמליל מלא משיחת האדמו"רים. בין היתר, האם מותר לכוון את השעון על פי הרדיו • צפו בתיעוד

הגיסים שוחחו: האם מותר לכוון שעון על פי הרדיו

כי הנה המלכים נועדו יחדיו: הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ, סקווירא וסאטמר, נפגשו אתמול (מוצאי שבת) למפגש משותף ומרתק. האדמו"רים מסקווירא וסאטמר הגיעו לביקור מרומם שנמשך שעה ארוכה באכסניית גיסם הגדול, האדמו"ר מויז'ניץ, השוהה בעיירת מונסי בארה"ב, בבית הנגיד הרבני הרה"ח יהודה יואל רוזנפלד.

כנהוג במוצאי שבתות לספר סיפורי צדיקים, הרבו האדמו"רים גיסים בעובדות מגדולי הצדיקים אבות החסידות בדורות עברו והנהגות זקנם, האדמו"רים מויז'ניץ זיע"א.

'בחדרי חרדים' עם תמליל השיחה המלא.

האדמו"ר מויז'ניץ סיפר על הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, ראש ישיבת לייקווד, שיום היארצייט שלו חל ביום שישי האחרון, ש"פנה אליו פעם בחור מישיבתו ואמר לו שיש לו מחשבות כפירה רח"ל. אמר לו על אתר שכאלו מחשבות יכול רק אדמו"ר חסידי להוציא מראשך ושלח אותו אל האדמו"ר מסקווירא זצ"ל.

"האדמו"ר שאל אותו מיד איך הינך מכוון את השעון? ענה לו שהוא מכוונו כנגד בית התיפלה שנמצא במרחק מה מהישיבה. כאשר השעון מצלצל שם אזי הוא מכוון את שעונו. אמר לו הרבי מיד 'כעת הנני מבין מהיכן מגיעות המחשבות זרות'".

הוסיף על כך האדמו"ר מויז'ניץ שעל פי עובדה זו ניתן לומר שאסור לכוון את השעון כנגד ה'רדיו'.

האדמו"ר מסאטמר אמר לאדמו"ר מסקווירא "אנו בטוחים שבסקווירא לא היה קורה כזה סיפור כי ב"ה בעיירה קדושה זו אין בית תיפלה...". האדמו"ר מסקווירא השיב: "במונורו בטוח אני שאין לו בית תיפלה ולא 'רדיו'". הרבנים פנו אל גיסם האדמו"ר מויז'ניץ באמרם שבשיכון ויז'ניץ אפילו לא יעלה על הדעת דברים אלו.

לאחר למעלה משעה איחלו האדמו"רים 'לחיים' זה לזה והאדמו"ר מויז'ניץ ליווה את הגיסים אל מחוץ לבית.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהמפגש המשולש.





































הרבי מויזניץ הרבי מסקווירא הרבי מסאטמר מפגש מונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד