י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"דירבלק, נעשה אותך חתיכות חתיכות. זה איום לרצח" • האזינו

מנהלי לוח המיועד לציבור החרדי טוענים כי אוימו ברצח על ידי בחור שהזדהה כתלמיד ישיבת גרודנא, לאחר מאמר שפרסמו נגד 'הפלס' • בפלג הירושלמי מתנערים ובוועד ידידי 'הפלס' מגיבים - "מדובר במצג שווא" • האזינו לשיחת האיומים

"דירבלק, נעשה אותך חתיכות חתיכות. זה איום לרצח" • האזינו

לאחר מאמר חריף שפורסם נגד 'הפלס' ב"לוח המוביל - לוח עולם התורה", המיועד לציבור החרדי, טוענים מנהלי הלוח כי אוימו ברצח על ידי בחור שהזדהה כתלמיד ישיבת גרודנא.

בהקלטת 'שיחת האיומים', שהגיעה לידי "בחדרי חרדים", נשמע הבחור אומר: "זו הפעם האחרונה שאתם כותבים נגד עיתון "הפלס". אנחנו נקרע לכם את כל המודעות. אני מדבר כאן מישיבת 'גרודנא' בשם רבים".

לאחר מכן מוסיף הבחור: "דירבאלק, אנחנו נתפוס אותך ונעשה אותך חתיכות חתיכות, קוביות קוביות. כן, זה איום לרצח. שתדע חופש הדיבור לא יתן לך לכתוב מה שאתה רוצה".



כאמור, ההודעה הזו הושארה בתיבת התא קולי של מנהלי הלוח, אך טרם ברור האם מדובר בשיחה אמיתית, או שמא בתעלול יח"צני כפי שטוענים ב'הפלס'. מנהלי הלוח אמרו ל"בחדרי חרדים" כי היה גם מי שהגיע אליהם באופן אישי ואיים עליהם. לדבריהם, בכוונתם להגיש עוד היום תלונה במשטרה.

בנוסף, מנהלי הלוח מציגים תיעוד של קריעת הלוח בשטיבלך בית ישראל בשכונת בית ישראל בירושלים. כאמור, 'שיחת האיומים' הגיעה בתגובה למאמר חריף שפורסם בלוח נגד "הפלס", זאת בתגובה לדברים שנכתבו בעיתון נגד "הציבור הספרדי", כפי שטוענים בלוח.

תחת הכותרת "היהפוך כושי עורו" מבהירים אנשי הלוח את הצביעות של עיתון הפלס ואנשיהם שדורשים לגיטימציה למעשיהם, בעקבות הציות לרבותיהם ולא מוכנים לתת לגיטימציה לציבור הספרדי שגדול פי כמה ומציית לרבותיו.

"הם זעקו שוב ושוב "תנו לנו זכות קיום". הם נשאו שלטים וזעקו בגרון ניחר: "נהרא נהרא ופשטיה". לא החמיצו 'ראיון' בכל 'קו נייעס' מזדמן, כדי להסביר את הקו ההגיוני של המאבק: "אנן בדידן ואינהו בדידהו". הם חסמו כבישים גלגלו פחים וצמיגים בוערים. ובפיהם שגורה טענה הגיונית וצודקת, מה אתם רוצים? תנו לנו לציית להוראת רבותינו. זה הכל. אתם תשמעו לרבותיכם, ואנחנו לרבותינו... נשמע הגיוני, לא?!" נכתב במאמר.

"אבל כנראה שההיגיון נגמר איפה־שהוא באמצע הדרך, בעיקר כשהוא לא תואם את רוח ההשקפה הטהורה, איתה התעורר אותו עלוב־נפש בבוקר. כנראה שכחו פירות הבאושים האלו, אותם שמנפנפים כל היום בדגל "מר כדאית ליה, ומר כדאית ליה", שגם לנו יש 'דעת תורה' משלנו. קשה להם לעכל ולראות עולם תורה מפואר פורח ומשגשג לאורם של רבותינו מצוקי־ארץ זקני הדור וחכמי ישראל שליט"א".

עוד נכתב במאמר, כשהוא רומז לעורך עיתון הפלס: "אנחנו לא־באמת חושבים שצריך להגיב לכל גחמה של עיתונאי עלוב ושפל־דעת, אבל כן כדאי להסיר את המסכה ולגלות את מעטה הצביעות של אותו אדם חדל־אישים, וגם לגנות את הפלטפורמה העקומה כפלס־שבור, שמאפשרת לו כיום להוציא את עצביו המופרעים והרופפים.

"הוא נזרק בבושת־פנים מעריכת העיתון שהוקם על־מנת להביע את ההשקפה הטהורה, לאחר שתקע 'יתד' במרנן ורבנן ועשה בו ככל העולה על רוחו המעורערת. הוא חירף וגידף מערכות אלוקים חיים בדברי בלע נגד ה' ונגד משיחו ודיבר סרה ברבותינו ארזי הלבנון, מרנן ורבנן זיע"א ובראשם ברבן של ישראל מרן רבינו הגדול בעל ה'יביע אומר' זיע"א. או־אז הגיעה ההבנה כי צריך להרחיק ממנו את הקולמוס, וכמה שיותר מוקדם. כשגם העסקנים העומדים מאחריו הבינו שהנזק שהוא עושה ליהדות הנאמנה כבד מדי.

"אין צורך להכביר במילים ולתאר את כל ההסטוריה המכוערת של האיש, ואת נזקיה, אבל כן כדאי לזכור את המסקנה הפשוטה והטראגית שעולה מסיפורו העצוב, כי סופם של רודפי התורה ומנהיגי היהדות - לאבדון ולדראון־עולם. אבל הוא לא נרגע. הוא שִלהב את הציבור כשהבטיח שיכבוש שוב את ההנהגה, וירדוף את כל אויביו=רבותיו לשעבר, המסרבים להכנע לו ולשתף עמו פעולה בדרכו הנלוזה".

כאמור, בעקבות המאמר טוענים מנהלי הלוח כי קיבלו שיחת איומים מבחור שהזדהה כתלמיד ישיבת גרודנא וכי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה. עם זאת, גורמים ב"פלג הירושלמי" דוחים מכל וכל את הטענות ורומזים כי השיחה מפוברקת ונועדה לתעלול יח"צני.

ועד ידידי 'הפלס' מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "איננו רואים לנכון להתייחס בצורה רצינית לניסיון של מצג שווא מצד גורמים שרודפים את עיתון הפלס ומשתמשים בטכניקות זולות ופסולות, בכך שמציגים את עצמם ומזדהים כבחורי ישיבת גרודנא ופעילי הפלג הירושלמי, ומשתמשים בביטויים של נערי רחוב ואף גרועים מכך".

עוד נמסר כי "ציבור בני התורה המזוהה עם עיתון הפלס הינו ציבור חשוב ונמנים עליו מסלטה ומשמנה של היהדות החרדית. אין לנו קשר לזה, ואנו בטוחים שהעושה כך אינו קשור לפלג הירושלמי".
הפלס איומים ישיבת גרודנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד