י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרה"צ מרמינוב עלה לציון אבי השושלת • צפו

170 שנה חלפו מאז פטירתו של אבי השושלת - והאדמו"ר המכהן כיום עלה לציונו. תיעוד מלא

הרה"צ מרמינוב עלה לציון אבי השושלת • צפו

לרגל יום ההילולא ה-170 של מייסד שושלת רימינוב רבי צבי הירש מרימינוב זצוק"ל שחל בראש חודש כסלו, יצא נכדו וממשיך דרכו הרה"צ רבי חיים יעקב פרנקל מרימינוב עם קבוצה מצומצת של חסידים ובני משפחה למסע קודש בקברי אבות שבשיאו השתטחו על קברו של אבי שושלת רימינוב.

את המסע החל הרה"צ יחד עם חסידיו בעיירה איהל שבהונגריה בציון של זקנו רבי סנדער מקאמרנא זצוק"ל, הטמון בסמוך לציון בעל ה'ישמח משה' – שם נסעו תפילה להצלחת המסע. משם המשיכה הפמליה בנסיעה ממושכת לליז'ענסק, שם התפללו תפילת שחרית בציונו הקדוש של רבי אלימלך מליז'ענסק.

שיאו של המסע היה בציון רבי צבי הירש זצוק"ל בעיירה רימינוב. הרה"צ החל באמירת כל ספר תהילים שנמשכה 6 שעות עם תפילות ותחנונים. בסיום אמירת התהילים, נערכה במקום תפילת מנחה של ראש חודש.



לאחר מכן החל הרה"צ לנגן ניגוני התעוררות המיוחסים לבעל ההילולא וכן את ניגון אהבה רבה של חסידות סאטמר המיוחס לרה"ק מרימינוב. את תפילת ערבית באותו יום, התפלל על ציונו של ר' ישעיה קערסטירר בהונגריה. בהכנסת אורחים המפוארת במקום, נערכה סעודת הילולא בשילוב סעודת ראש חודש.

בסיום המסע אמר שזאת הפעם ראשונה שהוא זוכה להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא והוסיף "בפעם הראשונה שזכיתי להשתטח בציון הקדוש הרגשתי התרגשות גדולה מאוד, אבל הפעם ביום ההילולא ההתרגשות גדולה בכפל כפליים וזכות בעל ההילולא תגן על כל מי שהתפללתי עבורו כאן בציון הקדוש".















רימינוב אבי השושלת ניגונים מסע הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד