כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סוף לסאגה של 28 שנה: פרויקט עם 1600 דירות לחרדים יוצא לדרך

קבינט הדיור אישר את העברת תכניות הבניה בגבעת הפרסה ברכסים לועדה מיוחדת, לאחר שהשר זאב אלקין נפגש עם גפני והסיר את התנגדותו • היסטוריה

העיר רכסים, צילום: פלאש90
העיר רכסים, צילום: פלאש90



סוף לסאגה: קבינט הדיור שהתכנס הבוקר (ב') אישר את העברתן של 1,600 יחידות הדיור בפרויקט גבעת הפרסה ברכסים המיועדים למגזר החרדי מהועדה המחוזית לידי הותמ"ל - מה שיביא בתוך חודש וחצי לסיום הדרמה שהתנהלה במשך כמעט 30 שנה.



האישור הבוקר בקבינט בא לאחר שאתמול הודיע השר זאב אלקין כי הוא מסיר את הערר שהגיש בנושא ושנחשף ב'בחדרי חרדים', זאת בתום פגישה עם יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, ראש מנהל הדיור אביגדור יצחקי וראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי על פי ההסכם שהתגבש, יורחב השטח המוגדר כקו הכחול ובכך תמנע פגיעה בשטח האקולוגי שבגינו הארגונים הירוקים הגישו את התנגדותם. בנוסף, העברת התוכנית לידי "הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור" (הותמ"ל) - שבה כוחם של הארגוני הירוקים מוחלש יותר, תביא לידי כך שתתקבל תכנית מבלי שיאלצו להסיר ממנה מאות יחידות דיור, וימצא פתרון גם מול הארגונים הירוקים.

כפי שדווח בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים', הערר של אלקין, השר להגנת הסביבה, הגיע בעקבות התנגדות ארגונים ירוקים, שלטענתם הבנייה תפגע בערכי הטבע. בעקבות כך הגיש אלקין לפני כשבועיים התנגדות לקראת ישיבת קבינט הדיור, בה לא נדון בסופו של דבר עניין רכסים והצדדים יצאו לעמול כדי להשיג הסכמות.

בפגישה אתמול השתתפו גם שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים עם צוות אדריכלים ממשרדו, וכן האדריכל אורי וידן שמתכנן עבור משרד השיכון ומועצת רכסים את שכונת גבעת הפרסה כבר 28 שנה.

כאמור, הבוקר הסאגה הגיעה לסיומה והתוכנית שעתידה לשמש כעוד פתרון לדיור למגזר החרדי עתידה ממש בקרוב לצאת סוף סוף לדרך.







רכסים חרדים בניה ברכסים אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד