י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בחסידות סטריקוב כרתו ונפרדו מעצי הפרי

לקראת הרחבת בית המדרש של החסידות בבני ברק, נכרתו עצי הפרי שהיו במקום והועברו לכפר הרוא"ה

כריתת העצים הבוקר בחצר חסידות סטריקוב. צילום: משה קליין
כריתת העצים הבוקר בחצר חסידות סטריקוב. צילום: משה קליין

הבוקר (שני) כרתו את עצי הפרי בחצר בית המדרש סטריקוב בבני ברק, זאת לקראת הרחבת בית הכנסת של החסידות בתקופה הקרובה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עצי הפרי שנעקרו יישתלו בכפר הרוא"ה מחר, לאחר קניין שנעשה בחדרו של האדמו"ר מסטריקוב.

הרה"ח רבי יעקב דוד וינטרוב, נאמן ביתם של האדמו"רים מסטריקוב זצ"ל ויבלחט"א, נפרד בהתרגשות מהעצים ששימשו את האדמו"רים בברכת האילנות.

לאחר מכן, כאמור, הגיעו פועלים וכרתו את העצים בחצר בית המדרש ברחוב אלשיך בבני ברק. שם אושר לאחרונה על ידי וועדת תכנון ובנייה להרחיב את בית המדרש הישן ולהוסיף קומה נוספת.

בחסידות נמצאים בנופת בנייה בחודשים אלו גם בבית שמש ובביתר עילית, ובחודש שבט צפוי האדמו"ר להגיע לביתר כדי לחנוך בית מדרש בעיר.

כידוע על פי התורה ישנו איסור לעקור עץ פרי, אך על פי דבריו של הרב אייל משה באתר 'כיפה', מצד ההלכה, יש מקרים בהם מותר לעקור עצי פרי. לדוגמה, כשהעץ מזיק מאוד לאנשים, כגון ששורשיו הורסים את צנרת הביוב, או כאשר בגלל פירותיו מתמלא הבית בזבובים ויבחושים. וכן כאשר צריכים את מקומו של העץ כדי לבנות עליו בית, מותר על פי ההלכה לעוקרו.

אלא שהדבר אינו פשוט: ישנה מסורת ביד חז"ל, שכל העוקר עץ פרי מסתכן בנפשו. מפני שנאמר: "כי האדם עץ השדה", וכל הפוגע בעץ פרי שמעניק פירות וחיים לבריות, מסכן את נפשו. וכן מובא בתלמוד (בבא קמא צא, ב), שאמר רבי חנינא: לא מת בני שיבחת, אלא מפני שקצץ תאנה לפני זמנה. וכן מובא באחד מספרי הקבלה, שעל כל עץ פרי ישנו ממונה בשמים, וכשעוקרים אותו לפני זמנו, אזי הוא צועק דין על מי שעקרו ממקומו.

אבל דעת רוב הפוסקים, שכל עיקרה של הסכנה הוא רק כאשר על פי ההלכה אסור לעקור העץ, אבל במקום שמותר, אין כל סכנה, (הרב אייל משה, אתר כיפה)

כריתת עצי הפרי הבוקר. צילום: משה קליין




חסידות סטריקוב בית המדרש כריתת עצים עצי פרי כפר הרואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד