י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הכן מחשבך לסערה: איזו מערכת אל-פסק לרכוש?

החורף מגיע בסערה ועימו הפסקות וקפיצות המתח ברשת החשמל • כדי להגן על המחשב שלך, חשוב לרכוש מערכת אל-פסק למחשב • איזה מכשיר לרכוש, את מי מעניין תאריך הייצור ומה ההבדל בין אינטראקטיב לאון ליין? • כל התשובות

מערכת אל פסק (אדוויס)
מערכת אל פסק (אדוויס)

רוחות עזות נושבות בחוץ, הסופה רועמת ופתאום, ללא כל אזהרה החשמל מפסיק פתאום ועלטה שוררת בבית. בדרך כלל כשזה קורה, זה קורה בדיוק כשאתה מול המחשב ורגע אחד לפני סיום כתיבת המאמר בן העשרים עמודים שלך.

בדרך כלל בדיוק את המאמר הזה שכחת לשמור, וכך עליך לסמוך על הנס שאולי תוכנת עיבוד התמלילים, הצילה משהו מהמאמר הגדול שעבדת עליו שתי יממות.

הבעיה היא שאינך יודע אם אכן התחולל עימך הנס או לא, כי המחשב כבר לא נדלק שוב, וריח עז של פלסטיק שרוף נידף ממנו.

כן זה קורה לכל אחד. גם למי שחושב שלו זה לא יקרה.



חשמל זה דבר מסוכן (גם למחשב)



החשמל מפעיל את האלקטרוניקה המורכבת של המחשבים שלנו אבל אותו חשמל יכול גם לגרום לנזק גדול למחשב על כל תכולתו.

לא רק הפסקות חשמל פתאומיות מזיקות לו, כי אם גם קפיצות מתח ושינויים אחרים בזרם החשמל.


אז אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, מומלץ מאוד לרוץ עכשיו לחנות מחשבים ולקנות מערכת אל-פסק למחשב.

הם לא יקרים ולא עולים יותר מ400 ₪, ודאי הרבה יותר זול ממחשב חדש או מהחומר שיש עליו. האל-פסק מתחיל לפעול ברגע שהחשמל מפסיק בבית וימשיך לספק חשמל למשך כמה דקות בהם תוכל לכבות את המחשב בצורה נאותה.

אל פסק ממוצע מחזיק בין 5 ל 15 דקות עם המצברים הפנימיים שלו ועל פי התאמה של חישוב העומס הנדרש על ידי המחשב היושב עליו וסוג המכשיר.



שכנעת אותי והגעתי לחנות. עכשיו מה?



מכשירי אל-פסק נבדלים זה מזה בעוצמת החשמל שהם מסוגלים לספק. המכשיר הזול יותר והסטנדרטי הוא בדרך כלל בעל קיבולת של של 500 ואט ומספיק בדרך כלל למחשב אחד כולל המסך שלו. שניהם יחד על דרך כלל לא עולים על 350 ואט.

אם הנך מעוניין לשים על המכשיר יותר ממחשב אחד, מומלץ לבדוק תחילה את ההספק של המחשב כך שהינו מתאים לעוצמת מכשיר אל הפסק.

אל פסק, אינו מגן רק בפני הפסקות חשמל, אלא גם בפני נפילות מתח ונחשולי זרם המסוגלוים לשרוף לחלוטין את המחשב או כמה מרכיביו. אך האל-פסק לא נועד לאפשר לך להמשיך להשתמש במחשב אלא רק להציל את מה שניתן במשך הדקות המוקצבות ולכבות את המחשב באופן מסודר. רוב המכשירים גם מגיעים עם חיבור USB ותוכנה המאפשרת למחשב לזהות כי התרחשה הפסקת חשמל, ולבצע למחשב כיבוי מסודר לאחר פרק זמן.

קיימים בשוק שני סוגים של אל-פסק: הזולים מבוססים על טכנולוגיית 'אינטראקטיב' והיא מספקת למחשבים רגילים.

בשוק קיימים חברות ישראליות מצויינות המכירות היטב את הבעיות עימם אנו מתמודדים כאן ומומלץ בחום להשתמש במוצריהם.

לשרתים וראוטרים מומלצת מערכת מהסוג של 'און ליין' שאמנם עולה פי שניים ממערכת רגילה, אך כולל מעגל כפול הממיר את זרם החשמל ומייצב אותו בנפרד, כך שאספקת החשמל רציפה ואמינה הרבה יותר.



וזו רק ההתחלה



מכשיר אל פסק בנוי על סוללה שבדרך כלל זמנה קצוב ללא יותר משלוש שנים.

לכן מומלץ להסתכל על תאריך הייצור של המכשיר לפני קנייתו ולרכוש רק מכשיר שיוצר בחודשים האחרונים. זו אגב עוד סיבה מדוע כדאי לרכוש מכשיר מיצרן ישראלי היכול לספק לשוק מכשירי אל-פסק טריים ישר מהתנור.

מעבור שנה מומלץ מידי פעם לבדוק את מכשיר האל-פסק ולבחון אם אכן הינו פועל.

כשיגיע הזמן והסוללה תתרוקן והמכשיר יפסיק לעבוד, אל תחליפו מכשיר: ניתן לרכוש סוללה חדשה בחנויות מחשבים שונות ותנו לטכנאי להחליף לכם את הסוללה.

אל תעשו זאת לבד, אחרי הכל מדובר בסוללה המסוגלת לספק זרם של חשמל בעוצמה של 220 וולט לפחות. וחשמל כבר למדנו, יכול להיות דבר מסוכן מאוד (גם לבני אדם).





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד