י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נדיר: ארגוני ההצלה היריבים - נפגשו

לאחר שהתעוררו שאלות מהותיות בהלכות שמירת שבת במקרה של חיפוש נעדרים, הגיעו כלל נציגי כוחות החירום וההצלה לפגישה משותפת בביתו של הרב שטרן

הפגישה בבית הרב שטרן. צילום: דוברות הצלה
הפגישה בבית הרב שטרן. צילום: דוברות הצלה

בשנים האחרונות יש לא מעט חיכוכים בין ארגוני ההצלה והחירום בעיר בני ברק, מה שלעיתים גם גרם להפרעות במהלך תפקידם בעקבות מאבקים פוליטיים. היום (ב) בגלל טענות שונות והדדיות על חילולי שבת במהלך חיפוש נעדרים בשבתות וחגים, נערכה פגישה משותפת על מנת לקבוע כללים על פי ההלכה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בישיבה מיוחדת שנערכה בשעות הצהרים בביתו של הרב שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק ורב ארגון הצלה, בהשתתפות כלל גורמי החירום, דנו הצדדים בהיערכות גופי החירום וההצלה ושיתוף הפעולה עם משטרת ישראל בנושא חיפוש נעדרים במהלך שבתות וחגים. אמנם הפגישה נערכה לא במקום 'נייטרלי', אך המשתתפים בה השאירו את הפוליטיקה מאחור והתגייסו כאיש אחד למען המטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הצורך לפגישה התעורר, לאחר שבמהלך ראש השנה נערכו חיפושים אחר נעדרת עם חשש לחייה בבני ברק. יו"ר סניף איחוד הצלה בעיר אפי פלדמן החל בנוהל חיפושים על פי כללי ההלכה של רבני הארגון. אך לאחר החג עלו טענות על חילולי שבת שנעשו במהלך החיפושים ובמקרים נוספים. בעקבות כך, נערכה היום הפגישה על מנת לתאם עמדות. בדיון אף עלה המקרה הנקודתי שאירע בראש השנה, והרב שטרן אמר שאי אפשר לקרוא לזה חילול שבת - "ברגע שיש צורך להצלת חיים מיידית, זו הדרך", פסק.

עוד נקבע והוחלט במהלך הפגישה על ידי הרב שטרן, כי במידה ויש נעדר עם חשש לחייו, המשטרה תעדכן את קובי פרטיג והוא זה שיתייעץ עם רב. במידה ויוחלט כי אכן יש חשש לחיי אדם, הוא ידווח למנהלי הארגונים בבני ברק באמצעות שיחת טלפון על מנת להפעיל את המתנדבים.

בפגישה השתתפו קצין אג"מ מרחב דן סנ"צ הוד לוי, מפקד השיטור העירוני פקד מאור סויסה, קובי פרטיג מפקד בסיס זק"א ואיתור נעדרים, אפי פלדמן יו"ר איחוד הצלה בני ברק, מנכ"ל ארגון הצלה אושי שלומוביץ, יו"ר השומרים חיים רוטר וגורמים נוספים. הרב שטרן ניהל את הדיון תוך מתן דגש על הצדדים ההלכתיים והבעיות שעלולות להיווצר במהלך החיפושים וקבלת ההחלטות טרם הפעלת המתנדבים בשבת. להימנעות ככל שניתן מחילול שבת ושמירה על גדרי ההלכה.

הפגישה בבית הרב שטרן. צילום: דוברות הצלה












איחוד הצלה הצלה השומרים איתור נעדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד